Vaag probleem met videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Berichten
2.093
Hallo,

Ik heb hier een pc waarvan de videokaart stuk was. Ik had nog een kaartje liggen, dus deze er maar ingezet.
Het gaat hier om een Geforce FX 5200.
Deze kaart wil echter niet installeren, ik heb al vanalles geprobeerd.
De pc draait op dual boot met 2 aparte schijven. 1 met windows xp pro en 1 met windows home.
Als ik de home versie start dan zegt hij nieuwe hardware gevonden en vervolgens kan ik de videokaart installeren. Ik kan vervolgens ook de schermresolutie op elke gewenste instelling opslaan.
Bij de xp pro versie krijg ik echter mega grote pictogrammen en kan ik de schermresolutie niet aanpassen.
Hij blijft terugspringen naar 600 keer 480.
Uiteindelijk een andere HDD erin gezet en daar windows home opgezet, ook hier geen enkel probleem met de kaart.
Bij de pro versie het volgende geprobeerd: Stuurprogramma verwijderd, register op Nvidia doorzocht en alles verwijderd. Het probleem blijft echter.
Wat zie ik over het hoofd???
 
Laatst bewerkt:
Zoek naar Nvidia drivers. Wanneer je die installeert, zal je de resolutie aan moeten kunnen passen.
 
In XP pro wel eerst de chipset driver geïnstalleerd?
 
Crash,

Die chipset van het moederbord gedownload en geinstalleerd, daarna de stuurprogramma's van de kaart verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd echter zonder resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan