• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vaag probleem: weergave getallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamez

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
hallo,

beetje vaag probleempje: als ik een getal kopieer en plak (en het getal is te groot voor de breedte van de kolom, deze is namelijk leidend) krijg ik een "# " . wanneer ik het getal gewoon intyp is deze wel gewoon zichtbaar en gaat deze gewoon over de andere cellen heen. Mijn vraag concreet: hoe kan dit en kan ik er voor zorgen dat alle getallen die ik kopieer, gewoon zichbaar zijn ondanks de te kleine kolombreedte.

m.vr.gr.
jamez

Met getallen gaat dit niet. Met tekst wel. Als de cel rechts ervan leeg is, dan gaat de tekst verder.

Indien nog een probleem, post je bestandje.

Er staat mij bij, dat je de celbreedte automatisch kunt laten aanpassen aan de lengte van de inhoud, maar kan het niet meer terugvinden. Of zat dit in Word?

De kolom wordt soms automatisch wat verbreed, maar vaak komt het getal dan ook in wetenschappelijke notatie te staan.

ik heb zowel de bron als doelcel een tekst format meegegeven, en het werk niet.
het is een opzet van een planning waarbij ik de kolommen niet breder wil laten worden.

zie bijlage: als ik het getal 150 wil kopieren in het grid van de planning doet het probleem zich voor.

bvd
mvrgr
jamez

Bijlagen

En wat is er lastig aan dubbelklikken op het lijntje tussen 2 kolommen, daar waar de letters van de kolom staan? (en zo de breedte passend te laten maken).

in principe niets.
maar de planning wordt nog een aantal jaartjes langer waardoor ik de breedte van de cellen zo klein mogelijk wil houden (en uniformiteit wil behouden) en dat ik eigenlijk raar vind dat het getal niet over de andere cellen doorloopt. normaal gesproken kan het gewoon

maar er is dus geen simpele oplossing voorhanden?

Met kopiëren en plakken neemt de doelcel de opmaak over van de cel die je kopieert. Dus de celeigenschap Tekst gaat teniet als de broncel een andere opmaak heeft.

Dan zal het niet gaan.

Verbreed de kolommen manueel, je kan ze zelfs allemaal tegelijk selecteren en dan dubbelklikken om de celbreedte aan te passen. Lijkt me niet onoverkomelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan