rikdegraaff
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 apr 2010
Hallo Allemaal,
Ik heb een vaag probleem.
Ik heb een Cisco router van UPC (type EPC3925) (snelheid pakket: 25 MBit/s).
Laatst heb ik een kabel naar een verdieping hoger gelegd, om daar op een ethernet hub het signaal naar 2 pc's te sturen.
En 1 pc heb ik hier in de kamer, begane grond, draadloos.
Nou staat er maar 1 aan op de LAN-verbinding boven.
Maar nou komt het:
Ik doe op die PC een speedtest op speedtest.upc.nl, en die geeft netjes 24,5 MBit/s aan.
Start ik nou mijn (usenet) downloadprogramma op, kom ik niet hoger dan ongeveer 13 MBit/s ~ 1600 KByte/s.
Maar zet ik de andere PC aan die ook op hetzelfde signaal zit boven, dan trek ik wel de volle 24,5 MBit/s.
Waar kan dit in godsnaam aan liggen.
Ik ben niets anders aan het downloaden/surfen/gamen, want alleen deze PC staat aan, en een oude laptop...
Dus ik begrijp niet dat de ene PC wel die 24,5 haalt en de PC die 1 meter er tegenover staat niet...
Kunnen jullie mij verder helpen?
Alvast Dank!!
Ik heb een vaag probleem.
Ik heb een Cisco router van UPC (type EPC3925) (snelheid pakket: 25 MBit/s).
Laatst heb ik een kabel naar een verdieping hoger gelegd, om daar op een ethernet hub het signaal naar 2 pc's te sturen.
En 1 pc heb ik hier in de kamer, begane grond, draadloos.
Nou staat er maar 1 aan op de LAN-verbinding boven.
Maar nou komt het:
Ik doe op die PC een speedtest op speedtest.upc.nl, en die geeft netjes 24,5 MBit/s aan.
Start ik nou mijn (usenet) downloadprogramma op, kom ik niet hoger dan ongeveer 13 MBit/s ~ 1600 KByte/s.
Maar zet ik de andere PC aan die ook op hetzelfde signaal zit boven, dan trek ik wel de volle 24,5 MBit/s.
Waar kan dit in godsnaam aan liggen.
Ik ben niets anders aan het downloaden/surfen/gamen, want alleen deze PC staat aan, en een oude laptop...
Dus ik begrijp niet dat de ene PC wel die 24,5 haalt en de PC die 1 meter er tegenover staat niet...
Kunnen jullie mij verder helpen?
Alvast Dank!!