Vaage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

remeria

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Berichten
155
Mijn opa heeft windows xp en deze pc is raar aan het doen als mijn opa zit te internetten of een spelletjes te doen sluit hij in een keer af en start ook weer op. Hier zit geen choome tijden hel afwisseld gedrag

Wie weet wat dat kan weten
 
Ik durf te wedden, dat je opa zijn computer vol met stof zit en daardoor een warmte probleem heeft :D

Bij spelletjes of intenet word er meer van de computer (en dus de cooler) gevergt. Hij word warmet en schakelt zichzelf uit en start weer op.


Laat de computer eens grondig doorblazen voor een stofvrije computer :love:
 
Hij sluit niet af, hij valt uit.
Hier zit een belangrijk verschil tussen.

Lijkt inderdaad op een warmte probleem. Even schoon (laten) maken.


Sluit wel af, staat er duidelijk in;)

"...of een spelletjes te doen sluit hij in een keer af en start ook weer op."

Ik heb exact hetzelfde gehad, ik was Call of Duty aan het doen, telkens startte hij opnieuw op of bleeft gewoon uit, maar meestal starte hij weer opnieuw op.
 
Laatst bewerkt:
Mja, afsluiten is iets anders dan uitvallen hè.. Als het Windows afsluitscherm langskomt en alles keurig netjes beëindigt is er sprake van "afsluiten". Als dat niet zo is, maar de pc gaat toch uit is dat wel degelijk "uitvallen".

Kijk eens in je BIOS of met Everest Home naar de temperaturen van je pc.
 
Mja, afsluiten is iets anders dan uitvallen hè.. Als het Windows afsluitscherm langskomt en alles keurig netjes beëindigt is er sprake van "afsluiten".

Helemaal gelijk, hij valt inderdaad uit, maar hij sluit in een keer af ;)
 
Helemaal gelijk, hij valt inderdaad uit, maar hij sluit in een keer af ;)

Voor de tiende keer, hij sluit niet af.
Er is geen sprake van afsluiten als de stroom van het systeem gehaald wordt, precies waar er hier sprake van is.

Zullen we nu meer ontopic :)?
 
Hallo ik zei in mijn vraag dus dat hij gewoon uit valt en NIET AFSLUIT voor de duidelijkheid maar ik ga het zatetdag uit proberen band voor de reactie ga zeker uit proberen
 
Okay.. Doe wel voorzichtig met stofzuigers, het handigste is om een grote, droge verfkwast te gebruiken, vooral bij het koelblok. Het losse stof kan je dan van de bodem van de kast opstofzuigen. Houd wel de fans tegen of haal ze even los van het moederbord omdat ze als dynamo's zouden kunnen gaan werken als je de stofzuiger erbij houdt.
 
Hallo ik zei in mijn vraag dus dat hij gewoon uit valt en NIET AFSLUIT voor de duidelijkheid maar ik ga het zatetdag uit proberen band voor de reactie ga zeker uit proberen

Download even een programma als Speedfan of Everest Home Edition en zorg ervoor dat je de temperatuur van de CPU in de gaten kunt houden.

Start dan calculator op en kies voor BEELD -> WETENSCHAPPELIJK.

Typ daarna "8767445645789709" (of zo'n soort iets) en druk op N!.

Kijk of de CPU hoog oploopt (hoog is 60+) en let op of de PC uitvalt (meestal bij 80+).
 
oke calculator wat is dat ken ik zo verre niet dat van speedfan wel
 
Calculator = Calculator/Rekenmachine (tja.. ?)
Start -> (alle) Programma's -> Bureau-accessoires -> rekenmachine
 
ik heb een berekening gedaan met de cijvders die jij opgaf ik krijg er ui 36,709821898412938 enz
 
Het gaat niet om de berekening, maar om de temperatuursverandering van de cpu tijdens die berekening. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan