Vacatures kok,

Status
Niet open voor verdere reacties.

robverkerk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2011
Goede middag,

Ik heb een vraag over het maken van een netwerk. Ik werk voor een bedrijf waar we op dit moment met drie man zitten. Nu krijg ik het wel voor elkaar om een klein netwerkje te maken van drie pc's maar nu vroeg ik me af wat gebeurd wanneer we meer personeel zouden willen en met het oog op de toekomst, qua software.
Is het verplicht om te werken met een server en gebruikersprofielen of wat is nu de meerwaarde hiervan?
Iets dat ik bijvoorbeeld zou willen hebben is dat, als je bijvoorbeeld kijkt naar onze website http://www.kokvacature.nl. Dan zie je daar een vacature overzicht. Ik zou deze graag op een centrale plaats willen hebben zodat iedereen deze kan muteren en dat het direct zichtbaar wordt. Zonder dat er heen en weer gemaild hoeft te worden. Dus ook hier de vraag of dit per se op een server moet of dat dit op een andere manier kan.

met vriendelijke groet,

Rob verkerk

Rob. Er zijn heel veel antwoorden op je vragen mogelijk. Wil je op de lange termijn met je bedrijf verder dan loont het hier eens met een goede adviseur over te praten. Deze kan je een heleboel verduidelijken en samen kun je dan een plan opstellen om tot het gewenst resultaat te komen. Klinkt duur, maar dat hoeft het niet te zijn. Ik zou een goed adviseur kunnen aanbevelen, maar ik maak hier geen reclame voor mijn eigen bedrijf :d

Even in het kort. Een server is niet verplicht, maar ergens wil je informatie centraal opslaan. Dit heeft ook met juridische, belastingtechnische, fiscale aspecten te maken. Los daarvan wil je natuurlijk ook nog je spullen terug kunnen vinden.

Rob,
mijn eerdere antwoord heb ik verwijderd. Was niet relevant bleek achteraf.

Voor wat betreft het genoemde vacature overzicht zou je misschien iets kunnen doen met googledocs en plug-ins op de website. Voor de rest: als je aangesloten bent bij een branche-organisatie o.id. dan kun jedaar misschien specifieke info krijgen.
Heb je in de vriendenkring een ICT-er dan kun jedaarnee eerst een overzicht van de mogelijkheden maken. Daarna bepaal je de rest van het traject. En, of je een eigen server of extra software nodig hebt: dat hangt van het gekozen traject af.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan