vage foutmelding bij installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

zandokan

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2004
Hallo,

Zou iemand mij aub kunnen helpen, ik probeer xp pro over mijn oude xp pro te installeren maar dit is de eerste keer dat ik zo een rare foutmelding krijg."Het bestand VIAAGP1.SYS op VIA AGP Filter Driver Disk is nodig". Ik heb deze bestand nooit hoeven te gebruiken en ik ken deze bestand niet eens. Als ik het systeem gewoon laat doorgaan zonder dat bestand dus, loopt de hele zaak vast. Ik wil xp over xp installeren zodat ik tenminste niet mijn dokumenten en alle software en instellingen kwijt raak. Aangezien de harde schijf veel problemen geeft lijkt het me beter om gewoon te formateren, maar ik wil wel eerst alle belangerijke gegevens bewaren. En dat is wat me niet meer lukt, elke keer als ik xp opstart gaat het systeem automatisch verder met installeren van xp pro om daarna weer die foutmelding te geven en vast te lopen. Please wie kan me vertellen hoe ik deze setup van xp uit het systeem krijg.

Alvast bedankt.:confused:

Over VIAAGP1.SYS kan ik wel wat vinden bij Google,maar ik denk dat je die hdd even als ''slave'',dus als 2e harde schijf moet gaan hangen in een ander systeem,als je daar tenminste gelegenheid voor hebt.

Dan kan je namelijk waarschijnlijk je documenten,en alles wat je wilde bewaren wel weer terugvinden.Copieer deze dan op de primaire hdd in dat systeem.Dan zou ik idd je schijf echt formatteren,Xp erop zetten en dan je bestanden die je had gecopieerd weer terugzetten op je nieuwe schone Xp installatie.WEL ZOU IK VOORDAT JE DIE BESTANDEN TERUGZET OP JE NIEUWE XP INSTALLATIE VIRUSSCANNEN !!!!!!!!!!!!!!!!

Ik had ook wat gevonden over VIAAGP1.SYS en dat ging over de bios flashen. Maar ik heb de nieuwste bios al dus volgens mij kan het daar niet aan liggen.
Jammer genoeg heb ik geen 2de systeem om daar mijn harde schijf even op te zetten, ik zal het zo moeten doen. Ik werk met 2 harde schijven, deze waar ik nu mee op het internet ben en die andere schijf waarop ik die herinstallatie van xp op wilde zetten Ik heb ook al geprobeerd om de boel los te maken, dus maar gebruik maken van een HD maar ik raak die setup van xp niet meer kwijt. Hoe kan ik deze kwijt raken. Ik kan via de ene hd binnen komen op de andere maar de map die ik nodig heb "mijn dokumenten" daar kom ik niet binnen. Deze schijf heb ik namelijk beveiligd met een wachtwoord.

Als je schijf beveiligd is met een wachtwoord,dan kom je er inderdaad niet meer op.
Maar je kan nog proberen het wachtwoord van die schijf af te halen,dat doe je in de bios.

Maar dan moet je effe terug,dwz je moet die schijf in ieder geval primaire master maken,als ie dat nu NIET is.
Dan haal je het wachtwoord van die schijf eraf in de bios,en maak je die schijf daarna weer slave,en dan zou je TOCH weer bij die ''mijn documentenmap'' moeten kunnen komen.Copieer die dan,en formatteer dan je schijf.

Ik heb je advies opgevolgd maar alleen in de bios krijg ik de windows wachtwoord er niet uit. Er is ook geen commando daarvoor. Ik kan alleen de bios wachtwoord veranderen. C:\ =primaire master en D:\ = secundaire master.

B]Ik heb je advies opgevolgd maar alleen in de bios krijg ik de windows wachtwoord er niet uit.

Nee,dat klopt,maar je schreef dat je een wachtwoord op je hdd had gezet,en dat is wat anders dan een wachtwoord op Windows.......

Je hebt gelijk, ik had het anders moeten typen. Maar goed, ik zit nog steeds met dezelfde probleem. Ik snap eigenlijk niet waarom windows blijft vragen om bestand VIAAGP.SYS. Ik kan op het net ook geen informatie hierover krijgen. Ik word er ****** ziek van en het is gewoon mijn eigen stomme schuld. Er zit denk ik niets anders op dan maar alle informatie verliezen.

Toch bedankt voor je hulp.

In jouw situatie zou ik booten vanaf WinXP CDROM en gewoon Windows installeren zonder te formatteren, dus 'Geen wijzigingen aanbrengen in het bestandssysteem'. Dan zet je in feite een tweede installatie op dezelfde harde schijf (dualboot). In die tweede installatie kun je de gewenste data gaan redden, want die is in principe gewoon toegankelijk (mits je geen persoonlijke map hebt gemaakt, en zelfs dan is het nog mogelijk).
Zodra alles is gesaved kun je alsnog een gewone installatie uitvoeren, dus dan kiezen om in FAT of NTFS te formatteren.

Maar dat kan toch niet, windows gaat dan over de andere xp installeren en windows geeft ook aan dat "mogelijk ook map mijn favorieten wordt vervangen". Dus ik durf dat eigenlijk niet aan. Is er geen commando om de setup gegevens, die blijkbaar ergens diep in het systeem blijven zitten, te wissen. Ik heb op het net gelezen dat er meerdere mensen net zo een soort probleem hadden maar jammer genoeg staat er geen advies bij.

Als het goed is, dan kun je kiezen om de bestaande installatie te vervangen, of om een andere mapnaam op de geven (door op ESC te drukken). Als je inderdaad een andere mapnaam opgeeft, dan blijft alles van de vorige installatie gewoon behouden.

Het is eindelijk gelukt om xp opnieuw te installeren en de map "dokument and settings" is niet verwijderd. Ik heb nu dus 2 mappen dokuments and settings.
Maar ik zit nu met een nog groter probleem. Bij de vorige installatie had ik windows beveiligd met een wachtwoord. Ik kan nu dus niet meer in de map dokuments and settings, ik kan ook geen gebruik maken van software die ik al had geinstalleerd. Kan iemand mij aub vertellen hoe ik toch nog kan redden wat er te redden valt.

kom op mensen. is er niemand meer die mij advies kan geven.
Binary weet jij hoe ik nu dan verder kan.
Ik heb net via het net een programma gedownload, het heet offline NT Password & registery editor, Bootdisk/Cd.
Kent iemand deze en werkt dit ook voor mij. Het is nogal ongewikkeld.

Hoi,
Ik ben er gelukkig uitgekomen met behoud van alle bestanden in de map dokumenten. Als ik gewoon heel makkelijk had gedacht dan had ik moeten weten dat ik me moest aanmelden als administrator en niet ervan uitgaan dat ik automatisch werd ingelogd als administrator. Ik ging ervanuit dat als ik bij de windows installatie geen administrator wachtwoord opgeef ik mij ook nooit hoef aan te melden. Als ik me via Veilige Modus aanmeld als administrator dan heb ik de mogelijkheid om de rechten van accounts aan te passen.

Tot laters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan