Vage letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodebeo

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Sinds gisteren mijn oude computer van 9 jaar oud opzij gezet. Hier zat een VGA-kaart in.
Mijn nieuwe tweedehands aangezet. Heerlijk snel; alleen de letters zijn vaag. Contrast bijgesteld, schermresolutie veranderd (nu 1280 x 720). Geprobeerd met de helderheid iets te veranderen. En een programmaatjes gedownload cleartype om dit uit te proberen. Maar de scherpte blijft mat. Het letterbeeld enigszins diffuus en soms slecht leesbaar. Het lijkt wel of ze iets vervormen. Als je van de zijkant kijkt lijken ze scherper. Er zit een andere kaart op dan ik gewend ben een NVidia GeForce FX5200 AGP. Ik gebruik een TFT scherm van Medion 19 inch. Op mijn oude en ontzettend slome computer had ik een haarscherp beeld. Heeft iemand een idee.

Een duidelijk voorbeeld zijn de berichtenregels linksonder. Leesbaar maar flets.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat een 19" een grotere resolutie zou moeten kunnen. Kan je dit even nakijken?

Lijkt mij dat een 19" een grotere resolutie zou moeten kunnen. Kan je dit even nakijken?

Ik heb hem op 1440 X 900 gezet. Dit maakt een duidelijk verschil. Maar bestaat er ook een mogelijkheid om de letters donkerder te maken.
Wat wel opvalt is het tamelijk onrustige beeld wat blijft. Het leest vermoeiend.

Laatst bewerkt:
Zet het aantal Hertz eens hoger of lager. (R-klik bureaublad -> Eigenschappen -> Laatste tablad -> Geavanceert -> 2e tablad -> 60 Hz?)

@Saelath,

Graag een eigen topic aanmaken. Het hier niet gewenst om in iemand zijn/haar topic in te breken.

excuses!!

Ik ben tot nu toe van andere forums gewend dat een nieuwe topic maken met (ongeveer) dezelfde vraag niet gewenst was.
Ik zal een nieuwe topic maken.
Greetz!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan