Vage problemen DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wparent

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2002
Tweakers,

Sinds een tijd heb ik verschillende problemen met dvd branden op mijn Sony DRU-500a +-RW.

Ik gebruik eerst DVD shrink om de ondertitels e.d. weg te halen die ik niet wil, vervolgens maakt dit programma mooie files aan zoda ik met een brandprogramma in een map video_ts de dvd kan branden. Het is een tijdje goed gegaan, alleen helaas ondervang ik sindskort een probleem waar ik niet uitkom.

Als ik de DVD heb gebrand via Easy cd creator, gaat alles goed. DVD wordt netjes gebrand, pc ziet de dvd ook als dvd, prima. Helaas alleen bij zo goed als 100% van de gebrande DVD's is het volgende probleem:

De DVD stopt met spelen na een tijdje afspelen. De DVD blijft simpelweg hangen. k heb dit al uitgeprobeerd met meerdere soorten DVD's allemaal hetzeflde probleem.

Waar kan dit aan liggen? Brander naar de *****? Easy CD creator die niet goed werkt? Ik ben de draad ieder geval goed kwijt.

DVD

Hallo,

Ik weet niet of het dezelfde oorzaak heeft, maar ik heb een tijdje geleden exact hetzelfde probleem gehad. Het bleek te liggen aan het DVD-RW merk dat ik gebruikte. Terwijl dat merk officieel gewoon de brandsnelheid aankon. Naarmate de DVD beschreven wordt van binnen naar buiten gaat het steeds sneller en sommige DVD-RW merken zijn daar gewoon te slecht voor. Bij sommige combinaties van DVD_RW merken en DVD-spelers speelt het dan niet goed af. Met traxdata bulk dvd+RW heb ik bijvoorbeeld veel gezeik gehad. Dus wissel eens van merk om te testen, of brandt op een lagere snelheid.

mvg,

Jelle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan