vage problemen met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colin

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
56
Het begon allemaal met het feit dat mijn instellingen van zonealarm ineens pleite waren. Daarna probeerde ik gewoon naar google.nl te gaan in internet explorer, maar dat lukte niet (kan server niet vinden)

Ik dacht dus eerst dat dit aan zonealarm lag, maar toen ik deze afsloot en opnieuw probeerde naar google en andere sites te gaan, lukte het nog niet.

Omdat MSN Messenger het wel doet en ik Ad-Aware, SpyBot en Spy Sweeper heb gedraaid (allemaal niks gevonden) denk ik dat het probleem bij Internet Explorer ligt.

Blijkbaar zijn er een aantal sites die ik wel kan bekijken, waaronder gelukkig helpmij.nl. Ook hier kwam ik met moeite, omdat ie eerst iets van tien keer kwam met 'Kan de server niet vinden'. Met een beetje doorzetten kwam ik er dus toch, maar dit werkt niet bij alle sites.

Een andere site die ik wel kon bezoeken is http://www.housecall.nl/housecall/housecall_tiscali_explorer.asp, maar hier is het 'venster' van HouseCall niet zichtbaar, dus daarmee een controle uitvoeren gaat ook niet door.

Kan iemand mij helpen? Ik wordt hier helemaal gek van.

Colin
 
Al eens gekeken in je browser bij de optie extra->internetopties->beveiliging (of deze normaal staat), privacy(of deze ook niet te hoog staat ingesteld) en inhoud (of er internetrestricties zijn ingeschakeld)?
 
Bij beveiliging stond alles op aangepast, maar nu ik het allemaal weer op standaardniveau heb ingesteld doet ie het nog niet.
 
thx, ik ga het nu proberen...
Ik probeerde die eerder ook al te downloaden, maar toen kon ie dat bestand niet vinden. Nu gelukkig wel :)
maar hopen dat het lukt
 
Ik heb het net geprobeerd met die winsockfix. Er kwam een melding 'repair succesful' en ik moest opnieuw opstarten, waardoor ik weer wat hoop kreeg.
Maar toen ie klaar was met opstarten en ik internet explorer opende, had ik weer precies hetzelfde...
 
Sorry, ik ben gewoon ontzettend dom bezig geweest. :D
Ik werd helemaal gek en heb mijn PC geformatteerd, maar bij het opnieuw installeren van zonealarm kwam ik erachter dat het al die tijd gewoon een instelling in zonealarm was.
Deze instellingen waren namelijk allemaal op de standaard gezet toen ik de dag voor de problemen allemaal windows updates had geïnstalleerd...
Ik ging er vanuit dat die zekere instelling al die tijd al zo had gestaan, dus zocht ik het ergens anders.
Maar ja, toch bedankt voor de hulp. :thumb:
 
Hahaha... alez, het probleem is opgelost. Enne, eens formateren kan zeker geen kwaad, integendeel. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan