Vage,Rare tekens XP compleet

Status
Niet open voor verdere reacties.

POWERDOME

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2004
Berichten
132
Xp startscherm chinees na inloggen allemaal vierkantjes,rondjes,driehoeken er komt weinig nederlandse tekst voor??

Menu XP wel aanwezig op gevoel en structuur gezocht naar iets zoals trojanscanner,antivirusscan,antimalware en ccleaner laten draaien vond niks!>Geen besmetting..

Apparaatbeheer & systeem doorlopen ook niets kunnen vinden.

Taal gecheckt staat op NL ook toetsenboerd staat goed..

Prestaties worden allen door wondiws XP bepaalt en ingesteld,er is zon scherm aanwezig in apparaatbeheer..

Probleem was opgelost (vraag me niet hoe),in veilige modus komt hetzelfde terug dus dit hielp toen ook niet..

me drivers voor audio waren opeens pleite,had geen geluid (misschien is dit toeval?!).dus maar via Asus de AC:97 gevonden en geUpdate had weer geluid maar alle tekst weer driehoek,rondjes weet iemand hier mee raad..

Ik heb 3 Snapshots gemaakt hopelijk zijn ze duidelijk zichtbaar anders ben ik bereid ze U te mailen voor duidelijkheid..

Ik kan NIET verkleinen want dan ziet U niets vermoed ik..

Ik ben ervanovertuigd dat ik niets ben opgelopen daar ik al jaren een updatebaar ONLINE virusscanner gebruik,Kaspersky..daarnaast diversen tooltjes gedraaid het is GEEN besmetting!!!.

Wat kan de oorzaak zijn Processor?Harde schijf?.of instellingen anders in XP..

Ik ben benieuwd naar de oplossingen..

met F5 & F8 opstarten terugzetten naar laatst bekende helpt ook niet,evenals systeemherstel..ja het werkt wel maar de nederlandse tekst in geheel XP en XP menus komen niet terug blijft "tekens"..

rondje,vierkant,pijltjes,vraagtekens zulke tekens zijn het ik weet me GOD niet wat dit is en hoe ik er van af kom

alvast bedankt voor meedenken & oplossingen
 

Bijlagen

  • sshot-1.png
    sshot-1.png
    643,6 KB · Weergaven: 212
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:51:53, on 18-2-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16791)
Boot mode: Normal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat er nog niemand heeft gereageerd komt waarschijnlijk omdat niemand dit ooit heeft gezien,ik moest wel ff lachen maar hoop dat mij dit nooit overkomt.Je zegt dat je zeker weet dat er geen virus op zit door allerlei tegenmaatregelen die je genomen hebt maar je weet zelf ook wel dat wat je er ook tegen doet je nooit voor 100% beschermd kan zijn,de eerste virussoftware die dat kan moet nog uitgevonden worden.De enigste manier om niet via internet besmet te worden is je netwerkkabel eruit te trekken.Dan nog moet je geen usb-sticks,cd's en dvd's in je pc steken,kortom zeker weten dat je er geen virus op hebt doe je nooit.Het enigste wat je kan doen is na een schone installatie een image maken en na 't installeren van de noodzakelijke software nog een dan kun je je nog altijd redden uit zo'n onverwachte situatie als deze.Ik hoop voor je dat je 't opgelost krijgt anders rest je niets dan 'n herinstallatie.:eek:
Misschien corrupte fonts?
 
Laatst bewerkt:
Corrupte fonts?.

mbt her-installatie;dan blijf ik aan de gang..Ik heb idd zonder internet connectie alles na Update volledig laten scannen(voorkomen is beter dan genezen).

Diversen andere tooltjes gedraaid,Pc = clean blijft clean!. zoals jij beweerd 100% nooit virusvrij dan heeft een tooltje of een virusscanner+evt.firewall geen nut!.dan maar telkens herinstalleren of backup via Image...:)

Even terzake ik heb landinstellingen goed onder de loep genomen mbt instellingen taal,toetsenbord,keuze in diversen talen etc...herstart was alles godzijdank weer normaal,wat het is/was geweest hoe ik die tekens kreeg is mij nog steeds een raadsel!.

De PC piept ook regelmatig,nee er zit geen Muis in :shocked: heb gekeken.
na 5 jaar is misschien die batterij(knoopcel) op vervangen??of is het toch een oplaadbare..
als ik de stekker eruit trek doen ik regelmatig kan de PC ff afkoelen/uitrusten en als ikniet thuis ben gevaar op brand minimaliseren gaat tijd en datum terug naar 1-1-2002

maar is kleinigheidje ff synchroniseren met windowstime..is zo gereed..

Het probleem is dat je direct deze site opzoekt als je problemen hebt,om de tijd die ik erin steek om alles te herstellen te minimaliseren..echter idd had deze X bijna niemand op jouw na erop gereageerd,en inmiddels had ik het zelf al opgelost maar voor hoelang is de vraag...

:):):)
 
Als je tijd steeds terugspringt naar 2002 is i.d.d. de cmos batterij leeg,zou 'm toch maar vervangen omdat anders de BIOS instellingen verloren gaan en alles op de standaardinstellingen blijft staan en nee die is niet oplaadbaar.
 
Hoi !

Waarom pas je geen systeemherstel toe naar de dag voordat deze ellende begon ?

Greetz,

Harry.
 
met F5 & F8 opstarten terugzetten naar laatst bekende helpt ook niet,evenals systeemherstel..ja het werkt wel maar de nederlandse tekst in geheel XP en XP menus komen niet terug blijft "tekens"..:confused:
 
De Hijackthis log verwijderd. Helpmij kijkt deze al jaren niet meer na.
 
Hoi !

Al nieuwe bios-batterij geplaatst ?

Greetz,

Harry.
 
Ja,heeft niet geholpen..

probleem houd aan..zie Snapshots.

Dit scherm kon ik al heel moeilijk vinden,en inloggen dus het is erg moeilijk internetten,zoeken,surfen..programma´s openen,sluiten etc..etc..

de tekens komen gewoon terug..Ik heb op advies ook Systeemherstel gedaan heeft NIET geholpen!:

Weer afgescand of evt.virusje of trojan niets...

In veilige modus idem dito ook die tekens lijkt mij een fout in instellingen van Windows Xp zelf maar waarin exact==

Kijk me vraagteken werkt ook niet er verschijnen allemaal °°°°°°°

me appestaartje ook pleite..""""""..landinstellingen gecheckt staat ook goed..

Dus het ene probleem,veroorzaakt het andere blijkt nu...

toetsenbord ook van slag ...wie het weet mag het zeggen!!.
 

Bijlagen

  • sshot-3.png
    sshot-3.png
    420,4 KB · Weergaven: 127
Zie Snapshot
Hier zie je dat Firefox is gecrasht,deze heb ik ook gewist,net als messenger 2009 die niet online kon blijven steeds verbinding verbroken..

diversen problemen door elkaar heen belangrijkste dus die vage,rare tekens...

Ik wil er definitief van af..wie weet raad:confused:
 

Bijlagen

  • sshot-1.png
    sshot-1.png
    776,1 KB · Weergaven: 86
Kijk eens bij bureaubladthema's. Misschien zit daar iets helemaal verkeerd. Je kunt daar namelijk ook je lettertypes aanpassen voor van alles.

Je moet wel bij 'geavanceerd' kijken.
 
Bureablad instellingen geavanceerd bekeken,niks kunnen constateren.
Probleem houd aan!.:(
 
Harddisk al op fouten gecontroleerd?
Al een andere IDE/SATA kabel geprobeerd?
 
Harddisk al op fouten gecontroleerd?
Al een andere IDE/SATA kabel geprobeerd?

Ja harddisk is op fouten gecontroleerd,met aut.repareren functie AAN.
Ook na hersart PC chkdsk en indexering laten voltooien(duurde wel even).
Niets bijzonders!.

2e IDE/SATA kabel mag je ff toelichten wat je bedoeld?.
Welke kabel(s) doel je op.

Het probleem is voor de liefhebbers,nog steeds aanwezig zie de snapshots die ik had
bijgevoegd....

iemand nog andere slimme tips..Bvd..zal alles proberen :confused:
 
Probeer eens een standaard thema te herstellen:

Start dan Uitvoeren (of Windows-toets+R)
typ desk.cpl @0,2 en dan knop OK (of toets Enter)
je zit nu in de eigenschappen van het beeldscherm, 4e tabblad
Hier zie je een voorbeeldje van een aantal vensters + knop
daaronder zitten drie combo-boxen (keuzes)
De eerste moet je aanklikken, dan de tweede optie kiezen.
Het voorbeeldje wat erboven staat moet veranderen.
Hierna op OK klikken (of toets Enter) en hopelijk is dan alles weer goed.

(Eventueel kun je daarna natuurlijk weer een eigen thema kiezen)
 
Probeer eens een standaard thema te herstellen:

Start dan Uitvoeren (of Windows-toets+R)
typ desk.cpl @0,2 en dan knop OK (of toets Enter)
je zit nu in de eigenschappen van het beeldscherm, 4e tabblad
Hier zie je een voorbeeldje van een aantal vensters + knop
daaronder zitten drie combo-boxen (keuzes)
De eerste moet je aanklikken, dan de tweede optie kiezen.
Het voorbeeldje wat erboven staat moet veranderen.
Hierna op OK klikken (of toets Enter) en hopelijk is dan alles weer goed.

(Eventueel kun je daarna natuurlijk weer een eigen thema kiezen)

Bedankt,ik weer hoe je kunt kiezen voor klassieke weergave of aangepaste
dit had ik al geprobeerd,helpt ook niet...evengoed bedankt voor meedenken :confused:
 
Ok, dat is inderdaad jammer.
Maar je hebt andere teksten wel goed (zoals de tekst in de blauwe titelbalk "deze computer")
Als we nu proberen om het lettertype wat bij jou niet goed gaat te wijzigen in een ander?

Hiervoor gaan we weer naar hetzelfde scherm waar ik je eerst ook had heengeleid:
Start dan Uitvoeren (of Windows-toets+R)
typ desk.cpl @0,2 en dan knop OK (of toets Enter)
je zit nu in de eigenschappen van het beeldscherm, 4e tabblad

In dit scherm zie je rechts naast de comboboxen die we in de vorige poging hebben gebruikt twee knoppen boven elkaar staan. Hiervoor kies je de onderste.
Er komt een nieuw, soortgelijk, scherm naar voren.

In dit scherm zie je ook twee combo-boxen, waarvan de bovenste aanklikbaar is en de onderste is grijs/uitgezet.

Je klikt dus op de bovenste en kiest de 5-na-onderste optie, dus onder degene die je selecteert moeten nog 5 opties zijn.

Zodra je die hebt geselecteerd, wordt de onderste combobox ook actief.
Hier moet je op het 'pijltje' klikken, zodat deze 'uitklapt' en dan kies je degene die onder de huidige geselecteerde zit.

Hierna klikken op OK (de rechter van de onderste twee knoppen)
En daarna op Toepassen (Ook de meest rechtse van de drie onderste knoppen)

Beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat je er zo uitkomt, anders zal ik het proberen proberen te maken...
 
Ok, dat is inderdaad jammer.
Maar je hebt andere teksten wel goed (zoals de tekst in de blauwe titelbalk "deze computer")
Als we nu proberen om het lettertype wat bij jou niet goed gaat te wijzigen in een ander?

Hiervoor gaan we weer naar hetzelfde scherm waar ik je eerst ook had heengeleid:
Start dan Uitvoeren (of Windows-toets+R)
typ desk.cpl @0,2 en dan knop OK (of toets Enter)
je zit nu in de eigenschappen van het beeldscherm, 4e tabblad

In dit scherm zie je rechts naast de comboboxen die we in de vorige poging hebben gebruikt twee knoppen boven elkaar staan. Hiervoor kies je de onderste.
Er komt een nieuw, soortgelijk, scherm naar voren.

In dit scherm zie je ook twee combo-boxen, waarvan de bovenste aanklikbaar is en de onderste is grijs/uitgezet.

Je klikt dus op de bovenste en kiest de 5-na-onderste optie, dus onder degene die je selecteert moeten nog 5 opties zijn.

Zodra je die hebt geselecteerd, wordt de onderste combobox ook actief.
Hier moet je op het 'pijltje' klikken, zodat deze 'uitklapt' en dan kies je degene die onder de huidige geselecteerde zit.

Hierna klikken op OK (de rechter van de onderste twee knoppen)
En daarna op Toepassen (Ook de meest rechtse van de drie onderste knoppen)

Beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat je er zo uitkomt, anders zal ik het proberen proberen te maken...

Abracadraba Nederlands svp!!!.

Ik heb VGA CLOCK
Ik heb Vivid
Ik heb StarOSD
Ik heb Instellingen
Schermbeveiliging
Vormgeving
Vga Information
Thema's
Bureaublad


Thema's staat op Windows klassiek..toepassen klaar ik kan niets verder ondernemen
in dit menu..


Bureaublad staat op Ierland-spreiden ook hier kan ik verders niets doen!.


Schermbeveiliging staat op 5 minuten windows XP
Vormgeving windows-klasiek,wwindows standaard(kleurcombinatie)
Tekengrootte normal

rechts zit effecten en geavanceerd


effecten:Overvloeien,standaard,rest is NIET aangevinkt
geavanceerd staat op ruimte tussen pictogrammen grootte 43
lettertype is grijs geblokkeerd!.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan