Vage witte strepen Acer AL1916 W

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hoi :).

Al een zeer lange tijd zie ik op mijn beeldscherm ( Acer AL 1916 W ) ongeveer bovenin een doffe vage lichte streep, deze zie ik met name als er lichte kleuren worden weergegeven, met name grijs, licht blauw en soms met groen, wat vooral goed te zien is bij het opstartscherm en afsluit scherm van windows vista ( die blauw en groene kleuren hebben ), met donkere kleuren zijn deze niet te zien, zoals met zwart, blauw / donkerblauw, en ga zo maar door.. Omdat ik zelf ook wallpapers maak, was in het begin best irri en probeerde het te negeren, maar toch ga je er automatisch steeds op letten, wat het uiteindelijk alsnog irritant maakt. Hier onder een ietwat vage foto die ik heb gemaakt met de webcam, omdat mijn digitale camera de streep niet erg goed kon meepakken, maar als je goed kijkt zie je het zitten:

2r7mtz8.jpg

later zag ik in the rechter bovenhoek ( ongeveer bij de sidebar zeg maar ) ook kleinere doffe streepjes zitten. Om er zeker van te zijn heb ik het scherm getest op een laptop, omdat ik dacht dat het misschien de grafische kaart was, maar diezelfde streep zat er nog steeds, dus daarom dat ik weet dat het in het scherm zit.

het scherm is nooit gevallen, en er is nooit hard tegenaan gestoten, dus dat kan het niet zijn. verder functioneerd hij prima.

Het is mij bekend dat het een LCD scherm betreft, en weet niet of dit vaker is voorgekomen bij dit soort schermen omdat dit mn allereerste lcd scherm is, die zat inclusief bij mijn Acer computer.

mijn vraag luid uiteindelijk, is dit te verhelpen ( dmv een reperatie ), of word het echt een hele dure grap ?

als jullie nog meer informatie erover willen, hoor ik het graag natuurlijk :).

Meestal komen dit soort problemen door de kleurenkaart, dit wil niet inhouden dat het daar aan MOET liggen maar meestal door oververhitting gaat de kaart rare dingen doen.
Ik weet de specs van je pc niet? Misschien wil je deze vermelden. Misschien kun je een kaart lenen van een kennis, of nog makkelijker, sluit de monitor eens aan op een andere pc.
Mocht de monitor er dan nog last van hebben dan is de graphical interface van de monitor waarschijnlijk defect. Dit kun je misschien vervangen maar dan moeten we eens kijken naar de specs van de monitor, dat ga ik straks doen maar je kunt zelf ook Googlen. Vaak zijn deze kosten hoger dan een andere of nieuwe lcd monitor. Deze kosten tegenwoordig niet zo veel meer.
Je zou heel voorzichtig kunnen kijken of de monitor open te maken is en of er veel stof op de achterkant van de lcd zit, misschien word deze wel te warm. Ik weet niet of hij het al van af het moment heeft dat je hem aan zet?

Grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Ik heb even snel gezocht maar op het eerste gezicht zijn er geen losse onderdelen, je zou Acer kunnen aanschrijven en het probleem even aan hun kunnen voor leggen.

Maar wat het makkelijkst is is de lcd even aan een andere pc hangen, kijken of het dan nog zo is. Anders word het toch zachtjes sparen voor een nieuwe.

Grtjs jjw

Mijn vader heeft een Packard Bell 17 inch scherm waarbij je dat ook hebt. Vooral op de randen van de titelbalk. Volgens mijn vader is dat ingebrand. Het is niet te verhelpen. Zoals jjw al zei: Het wordt zachtjes sparen voor een nieuwe:confused:.

Schermen zijn niet zo duur meer, 100 euro voor een vergelijkbaar scherm ongeveer. Maar inderdaad, hang hem aan een andere PC en kijk daar.

P.S. Ik heb hetzelfde schermpje hier en nergens last van.

bedankt voor jullie snelle reacties, dat is waarom ik HelpMij zo waardeer :D

Ten eerste de specs van mijn pc waarom gevraagd werd :) :

Acer aspire T671-SB7Z
Windows vista premium 32 bit ( recent her-geinstalleerd, helemaal up to date ).
intel pentium dual core 2 X 2.80 GHZ
4GB ram, waarvan 3 GB gebruikt word omdat het een 32 bit versie betreft van vista
interne Radeon Xpress 1200 series videokaart, 256MB.

de monitor en pc zaten samen in 1 " pakket " dus compleet zo gekocht en dateren alle 2 van oktober 2007.

Voor de rest vertelde ik al eerder dat ik de monitor had aangesloten op een andere computer, in dit geval een laptop die de aansluiting daarvoor had, de strepen bleven, vandaar dat ik dus wist dat het niet aan de videokaart lag. Dit heeft hij bij het direct aanzetten, en is ook dan alleen redelijk zichtbaar bij bepaalde kleurweergave.

ik zal acer eens een mailtje erover sturen, maar dacht probeer het hier eerst, misschien dat meerdere mensen hiervan weten :). En anders langzamerhand kijken voor een ander, hoewel deze " strepen " mij niet erg veel storen, zolang het niet erger word :P.

en kwa dat inbranden betreft, ik dacht dat het alleen kon bij die ouwe beeldbuis monitoren ?

Laatst bewerkt:
Inbranden is inderdaad niet meer van deze tijd, zeker niet met lcd en led monitoren. De kristallen in een lcd geven of wel of geen kleur, meer doen ze niet. Ze kunnen niet in 1 stand blijven staan. Ja alleen als er een kristal stuk is, een zogenoemde dode pixel.
Idd zou ik eens een mail naar hun zenden en als het je niet stoort niet naar kijken haha.

Helaas hebben we er geen oplossing voor, ik hou het er op dat de graphical interface niet meer lekker is. Dat kan gebeuren, het blijft elektronica.

Grtjs jjw

Weer wat geleerd :D

het is niet zo dat het op een storende plek zit, het is ook niet altijd zichtbaar, maar je gaat er wel steeds meer op letten, zeg maar net als een vlieg in je kamer die je probeert te negeren, je WEET dat ie er is.. :P.

Voor de rest zag ik op marktplaats precies dezelfde monitor te koop staan ( laatste tijd zijn er veel dingen kapot gegaan hier, dus moet het een beetje rustig aan gaan doen nu :P ), hij is practisch zo goed als nieuw maar geen idee hoe duur zoiets is als 2ehands..
( link: klik! )

ik ga eens even acer een mailtje sturen 1 deze dagen, kijken wat die ervan zeggen :).

Hallo

Wordt dit scherm wel gebruikt in zijn native resolutie??

Indien niet , kun je ook dergelijke symptomen krijgen.

1440x900@75Hz

Op dit scherm zit/zat 3 jaar garantie :confused:

Bron info :

http://support.acer.com/acerpanam/monitor/0000/Acer/AL1916/AL1916sp3.shtml

Peter

het scherm heeft lang gedraait op 1280 X 768, en sinds een paar maanden geleden overgeschakeld na 1440 X 900 omdat een update van ATI drivers dat automatisch deden, sindsdien zo gelaten. maar toen ie op 1280 X 768 draaide waren die strepen er ook.

dan is de garantie er dus af, omdat ie al meer dan 3 jaar in mijn bezit is en dit jaar 4 word :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan