• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vak a1 tekst plaatsen vak a2 ee getal weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

yozi66

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
Dag iedereen.

Na veel speurwerk en zoekwerk is het mij toch niet gelukt om volgende probleem op te lossen. Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik wil in vak a1 verschillende namen invullen. In vak a2 zou dan resulterend op wat ik invul in A1 een waarde moeten verschijnen.

A1 A2
wit 12,25
geel 10,30
zwart 14,55
rood 22,10

Dus als ik nu in a1 wit noteer zou ik willen dat in a2 dadelijk 12,25 verschijnt. En voor de rest hetzelfde verhaal.

ik heb geprobeerd als volgt: =(a1="wit";"12,25")

Maar dit wil niet lukken :s

Graag hoor ik meer van jullie :thumb:

groeten
Yozi

Als je de tabel ergens neerzet kun je eenvoudig met VLOOKUP / VERT.ZOEKEN eenvoudig de waarde uit de tabel halen

Mag ik hier wat meer uitleg over hoe ik het moet doen???

Alvast bedankt

Zet de kolom kleuren bijvoorbeeld in kolom D en de waarden in kolom E. bijvoorbeeld rij 1 t/m9

Vervolgens in a2:
Code:
vert.zoeken(a1;$d$1:$e$9;2;false)

Nu wordt in de tabel (d1:e9) gezocht naar "a1" en geeft de bijbehorende waarde uit de 2de (2) kolom van die tabel. In principe kan de tabel overal staan. je moet dan de referentie naar de tabel in bovenstaande aanpassen (d1-e9)

Nog een zaak opgelost!!! :thumb::thumb::thumb:

thx...! (ik kan verderrrrr)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan