• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vakantie en vrije dagen aangeven op rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis1724

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2006
Berichten
57
Hoi,

Is het mogelijk om de vakantie automatisch aan te laten geven op de planning in excel??
Blad 1 is het rooster en blad 2 de ingevoerde vakantie weken, dagen en eventuele vaste vrij dagen. Stel dat in blad 2 staat dat een medewerker in week 24 vakantie heeft is er dan een formule voor zodat in blad 1 op de planning daar waar je normaal de tijd invoert dat de hokjes dan rood worden of dat er tekst in komt te staan?? ( tekst is beter) maar dan moet ie wel de uren gewoon door blijven rekenen. En ook als er op blad 2 staat dat maandag je vaste vrij dag is dat dan in de planning altijd bij de goede medewerker de maandag een kleur krijgt of een tekst met b.v. VVD.

Ik heb er een voorbeeldje bij gemaakt.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Gr Dennis
 

Bijlagen

  • Rooster met vakantie.rar
    6,6 KB · Weergaven: 141
formaat xlsx

dennis,

is dit het formaat van excel 2007? Kan je het omzetten van het xls formaat en dan "rarren".

Paul
 
Bijgaand een voorzetje, kun je zelf verder mee expirimenteren.
Ik zou wel je vakantieblad meer als een tabel opzetten. Dat maakt het gemakkelijker als je meer mensen, meerdere dagen, etc. krijgt. Bijv. verticaal alle datums van een jaar en de weeknummers. Horizontaal de namen en onder de namen een x o.i.d. in de matrix waarop je controleert.
 

Bijlagen

  • Rooster met vakantie.zip
    6,4 KB · Weergaven: 225
Hoi,
Dit is wel wat ik bedoel maar ik kan nergens de formules vinden zodat ik het in het rooster kan toepassen.


Gr Dennis
 
Klik op een van de gekleurde cellen en kies Opmaak, Voorwaardelijke opmaak.
Daar staan de formules
 
Ik heb de formules gevonden, maar ik kan er niet in vinden je geel laat zoeken (blad 2)
GR DENNIS
 
Ik weet dat dat handmatig is maar ik kan alleen deze 2 formules ontdekken- =vert.zoeken($a5;zoeken;2;0)=$d$1 - =vert.zoeken($a5'zoeken;13;0)=d$4 en als ik die in mijn weekplanning neerzet dan werkt het niet ik weet niet wat ik fout doe.


Gr Dennis
 
Ik ben er bijna uit

Hoi ,

Bedankt voor jullie moeite ik ben er nu bijna uit alleen ik kan niet vinden hoe die formules in de voorwaardelijke opmaak matchen met de weken en dagen op blad 2


Gr Dennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan