• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vakantiekaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Berichten
491
Hoi,

Ik heb hier al eens eerder een vraag over gesteld, maar ik heb nu een mac. Hierop ben ik een vakantiekaart aan het maken. Via de zoekfunctie van helpmij vond ik niets bruikbaars.

Ik krijg van mijn werkgever 200 uur aan het begin van het jaar, deze wil ik in een cel zetten (Z2).

Als ik dan vrij ben vul ik dat in. In D3 word het aantal uur berekend dat ik vrij ben, en dan is het Z2-D3. En dan E3-D4 enzovoorts.

Ik krijg dit niet zomaar voor elkaar. kan iemand mij hiermee helpen.

Bekijk bijlage vakantiekaart.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Gotty,

Kijk of dit werkt.
Zou je niet beter naar een Mac forum kunnen zoeken?
 

Bijlagen

  • vakantiekaart(EA).xlsx
    127,3 KB · Weergaven: 34
@excelamateur.
office voor mac is precies hetzelfde als het windows pakket.
alleen de versie heet dan excel 2011.
De excel experts kunnen hem hier ook wel helpen.
 
@puppie,

Dat wist ik niet.
Ging ervan uit dat Excel voor Mac. anders werkt.

Bedankt voor de info.
 
excel mac.jpg

een voorbeeldje dit is versie 2011
 
Bedankt mensen, ik ben hier al ontzettend blij mee. Nu zou ik het alleen ook nog fijn vinden, als ik ook in de min kan staan. ik heb in dit topic onderstaand bestand kunnen vinden, en daar word in C1 een som gemaakt die dit geloof ik op zou kunnen lossen, praktisch is er geen verschil, maar toch heeft mijn bestand hier een probleem mee.

Gevonden bestand: Bekijk bijlage Map1.xls

Mijn bestand: Bekijk bijlage Kasboek moederbestand.xlsx

Ik dacht dat Office for Mac standaard datumsysteem 1904 gebruikte, maar dat blijkt niet zo te zijn, dit is in te stellen in Voorkeuren => Berekening => kader Werkmapopties, en daarmee werkt die formule wel.
Dit moet voor ieder bestand apart ingesteld worden.

Nogmaals bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan