• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vakantierooster maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijke76

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Bekijk bijlage TEST ROOSTER.xlsm

Hallo,
Is er iemand die mij kan helpen, met de volgende vragen?
  • tabblad " invoer namen + vakantiedatum: elke vakantie kleurt nu blauw in het tabblad " vakantieplanning" . Kan je dit aanpassen, zodat "goedgekeurd" en " optie" een andere kleur hebben.
  • In het echte bestand zit er een telling in, zodat ik weet hoeveel personeel we nodig hebben, maar het bestand was te groot. (zie tabblad " VAKANTIEPLANNING' Is het mogelijk om de vakantiecellen, de blauwe cellen, niet mee te laten tellen. Of heeft iemand hier een andere oplossing voor?
  • in tabblad vakantieplanning, zit ook een macro link bovenin. Is het mogelijk om op opmaak hiervan te wijzigen. De tekst in de cel, moet vrij worden?
Kan je in weekoverzicht het rooster hier automatisch in laten zetten?

ik hoop echt dat iemand mij kan helpen?

alvast bedankt

Marijke

Zoek eens op :vakantierooster excel.

Kwestie van niet steeds het wiel opnieuw uitvinden.

Sorry had uw bijlage niet opgemerkt.
Stond daar een beetje ongewoon bovenaan.
Zal er morgen eens naar kijken indien niemand anders dat heeft opgepikt.

Dat kleurverschil toepassen voor Goedgekeurd of Optie was een makkie,
maar die telling is andere koek.
Vind niet direct een invalshoek.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt Cobbe, voor het helpen!
Is het een manier om deze macro te kopiëren in mijn originele bestand?
En is er misschien iemand die wel iets over de telling kan zeggen?

Ik heb geen macro toegevoegd enkel de VO aangepast:
=SOMPRODUCT(($B1=Namen)*(Status="Goedgekeurd")*(I$6>=Van)*(I$6<=Tot)) ---> donkerblauw

=SOMPRODUCT(($B9=Namen)*(Status="Optie")*(I$6>=Van)*(I$6<=Tot)) --->blauw gerasterd

Beiden van toepassing op bereik =$I$9:$BN$47

Het tellen van Voorwaardelijk Opmaak gekleurde cellen lukt niet.
Wel als die VO via VBA loopt maar dat maakt het bestand ontzettend traag met zoveel cellen.
Ik krijg die VO-formule niet verwerkt in een vba-oplossing, anders zou je voor die 2 opmaken wel een VBA-kleuring kunnen gebruiken en dus konden die cellen dan ook geteld worden. Als je begrijpt wt ik bedoel. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan