• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vakje invullen als er ook een fomule staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen392

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Hallo,

Mijn vraag is of iemand mij kan helpen met een oplossing.
Het gaat om het volgende, zoals je in de bijlage kan zien heb ik een aantal vakjes waar een formule aanhangt als in C3 (met validatie) een artikel word geselecteerd.
Als dit artikel word geselecteerd dan moet er dus in de volgende vakken een waarde komen die opgegeven is.Dit gebeurt nu ook zoals ik wil.
Is dit bv na, natelling een ander getal, dan wil ik dat veranderen, en dat gaat ook gewoon, alleen verdwijnt dan de formule in de desbetreffende cel, en heb ik niets meer aan mijn opzet.
Kan iemand mij helpen dit te verbeteren, met een formule, of eventueel met een knop of vba code.
Zijn er nog vragen omtrend eventuele uitleg, dan beantwoord ik deze zo spoedig mogenlijk.

Alvast bedankt,

MvGrt. Jeroen...

Bijlagen

Jeroen,

er kan in een cel maar één ding staan, een formule of iets anders.

Als je de formule overschijft is tie weg!

Beste Haije,

Beste Haije,

Bedankt alvast voor de hulp,
Maar is dit dan ook met een VBA code te doen, zoals als één vakje een bepaalde waarde heeft, dan moet je daar bv. nul neer zetten.
Zo niet dan kan men gewoon de waarde invullen die men wilt.

MvGrt. Jeroen.

Zet onderstaande code achter blad1 (bestellijst) in de VB editor.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, [c3]) Is Nothing Then
If Target = [c3] Then [i3:i7].Formula = "=VLOOKUP($c$3,artikelen!$A$3:$B$200,2,0)"
End If
End Sub

Harry, bedankt!

nog een kleine aanpassing:

Code:
If Not Intersect(Target, [c3]) Is Nothing Then
If Target = [c3] Then [[COLOR="Red"]g3:g7,[/COLOR]i3:i7].Formula = "=VLOOKUP($c$3,artikelen!$A$3:$B$200,2,0)"
End If
End Sub

hierdoor worden ook de cellen g3:g7 meegenomen

@ Harry
Gebruik Intersect bij voorkeur als je Target-cel zich in een bereik bevindt. Als het om 1 cel gaat gebruik dan Target.Address
Code:
    If Target.Address = "$C$3" Then [G3:G7,I3:I7].Formula = _
        "=VLOOKUP($C$3,artikelen!$A$3:$B$200,2,0)"
End Sub

@ Harry
Gebruik Intersect bij voorkeur als je Target-cel zich in een bereik bevindt. Als het om 1 cel gaat gebruik dan Target.Address
Code:
    If Target.Address = "$C$3" Then [G3:G7,I3:I7].Formula = _
        "=VLOOKUP($C$3,artikelen!$A$3:$B$200,2,0)"
End Sub
Later, toen ik het éénmaal had geplaatst, had ik al het vermoeden dat ik het niet goed had gedaan, en zoals jij het had moeten doen Rudi.:thumb:
Toch wel gaaf als je codes begint te begrijpen.

Mr Harry en Mr Rudi,

Harstikke bedankt voor jullie hulp allemaal, en ik gebruik uiteindelijk de oplossing van Rudi, deze werkt meteen zoals ik het gewild had.
Jongens bedankt voor de hulp.

MvGrt Jeroen...:thumb::thumb::thumb:

En om het gelijk van Haije te illustreren (een cel kan maar 1 ding tegelijkertijd bevatten):

Code:
  If Target.Address = "$C$3" Then [G3:G7,I3:I7] ="=VLOOKUP($C$3,artikelen!$A$3:$B$200,2,0)"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan