Vakje Windows onderdelen in of uitschakelen blijft leeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaikneuter

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Berichten
93
Als ik Windows onderdelen wil inschakelen of uitschakelen dan gaat dat niet bij mij omdat dit bewuste mapje leeg blijft.
Ook als ik als administrator aanmeld bij W7 en via Configuratiescherm-Programma's-Programma's en onderdelen links in het scherm klik op Windows onderdelen in- of uitschakelen ook dan blijft het daaropvolgend venster leeg. Ik kan dus geen onderdelen selecteren en in of uitschakelen want er staat niets om te selecteren.
Als ik als gebruiker of als administrator aanmeld maakt geen verschil.
Ik heb een volkomen legale versie van W7 geïnstalleerd en heb daar ook de installatieschijf van.
Hoe krijg ik de mogelijkheid weer terug om onderdelen van Windows in- of uit te schakelen?
Bij voorbaat dank.
 
Hoi,
Open de opdrachtprompt als administrator (rechtsklik).
Voer achter de prompt de opdracht sfc /scannow uit.
Houd je installatieschijf bij de hand voor als er om gevraagd wordt.
Hoogstwaarschijnlijk is een map/container in de Windowsmap beschadigd.
Is er soms recent een specifieke update mislukt? Zo ja volg dan deze link.
Wanneer u probeert updates te installeren van Windows Update of Microsoft Update, wordt fout 0x80073712 weergegeven en wordt de update niet geïnstalleerd.
Dit probleem treedt mogelijk op als het CBS-manifest (Component-Based Servicing) beschadigd is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

Bedankt voor de reactie.
Ik heb de procedure gevolgd zoals omschreven.
Na de scan kreeg ik de melding "Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal hersteld worden. De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\LogsCbs\Cbs.log Bijvoorbeeld C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log"
Als ik naar de bewuste map ga dan kan ik er niet in en zie dus ook geen logbestand.
Het vak Windows onderdelen in of uitschakelen blijft ook nu dus nog leeg.
Nog andere suggesties buiten herinstallatie?
 
Heeft er iemand nog een tip of idee?

Heeft iemand nog een idee of tip om mijn topic op te lossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan