• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vakjes aanvinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dkuiper74

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2014
Berichten
6
goededag,

in bijlage een overzicht van checklist opgesteld in Excel 2013. Probleem is dat ik de hokjes, welke aan- en uit kan vinken niet midden in de cel krijg (cel A18 tm A28) . Tevens staan er in sommige cellen meerdere hokjes en verwijderen lukt ook niet. Help mij..!

Dank alvast

grt,
dennis
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    75,2 KB · Weergaven: 57
Zet even de rijhoogte in jouw bestand op 50. Je zal dan zien dat er meerdere "hokjes" over elkaar lagen. Rechstklik op zo'n "hokje" en klik vervolgens in een cel ernaast. Druk op delete en het is weg. Om alles netjes in het midden van de cel te krijgen ben je nog wel even aan het prutsen.
 
Test deze code eens uit

Code:
Sub MG26Oct29()
Dim rng As Range
Dim Box As Object
  For Each Box In ActiveSheet.CheckBoxes
    Set rng = Box.TopLeftCell
            Box.Left = rng.Left + (rng.Width - Box.Width) / 2
            Box.Top = rng.Top + (rng.Height - Box.Height) / 2
    Next Box
End Sub
 
hier een voorbeeldje bij post 3:
zie kolom A
 

Bijlagen

  • zonder selectievakjes.xlsm
    16,3 KB · Weergaven: 51
Nog een mogelijkheid, dubbele klik in cel, alleen in cel A9 tot A13
 

Bijlagen

  • Map1(jp).xls
    78,5 KB · Weergaven: 68
dank allen voor de reacties. heb bestand JeanPaul gebruikt, maar waarom werkt dit alleen in de cellen A9 tm A13? A17 werkt niet... hoe kan ik deze activeren?

tevens in de cellen A26 / B26 een selectievakje, welke ik niet kan verwijderen.

mvgr,
dennis
 

Bijlagen

  • Map1(jp2).xls
    63,5 KB · Weergaven: 21
Ik heb het bereik in de macro aangepast.
 

Bijlagen

  • Map1(jp2)(EA).xls
    65,5 KB · Weergaven: 36
Dennis
Je vind de VBA code achter dit blad met Alt + F11 kan je er geraken, Excel amateur heeft dit al voor jou voor gedaan , de aanvinkvakjes in A26 en B26 heb ik ook allen verwijderd , dit heb ik moeten doen met een macrotje er zaten er een 100 tal achtereen op de zelfde plaats, vandaar dat je het idee had dat je ze niet kon verwijderen, ik wens je dan verder succes met deze vba oplossing.
 

Bijlagen

  • Map1(jp2)(upd).xls
    50 KB · Weergaven: 48
Dennis als je tevreden bent zet je topic dan op status opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan