• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vakken kleuren als je datum invoert van/tot

Status
Niet open voor verdere reacties.

lpotjes

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2014
Goedeavond,

Misschien dat hier iemand mij kan helpen ik kom er niet uit.
Het mooiste zou zijn als ik op tabblad 4 invul van medewerker 1 wil van 02feb tot 04feb vrij zijn dat die op tabblad 2 de dagen automatisch verkleurd. Nu hebben we dat handmatig gedaan.

En kan er dan eventueel een error komen op tabblad 1 als we die medewerker willen inplannen of is dat iets te gek?

Heb even alle namen fictief gemaakt in de hoop dat mijn vraag duidelijk is. In ieder geval al bedankt voor het lezen

Bijlagen

Die had ik inderdaad ook gevonden, daar kwam mijn idee vandaan maar de formules begrijp ik niet helemaal. Bedankt!

Probeer het hier eens mee, als je een vakantieaanvraag vult op werkblad "Vrij vragen" wordt deze automatisch op werkblad "Verlofrooster" ingevuld.

Bijlagen

Hey bedankt voor je reactie, als ik datum bijvoorbeeld aanpas of nieuwe toevoeg zie ik geen wijzigingen. Doe ik iets verkeerd?

Werkt bij mij prima, wat doe je precies? Het verwijderen van verlofdagen is (nog) niet mogelijk, dus als je de einddatum vervroegt blijven de x-jes staan. Pas als de medewerker is geselecteerd en datum van-tot zijn gevuld wordt het verlof gemarkeerd op werkblad "Verlof rooster". Heb je macro's wel toegestaan?

Het ligt inderdaad aan de macro's, supergaaf! hier kan ik mee verder.

Op werkblad "Verlof vragen" een knop toegevoegd waarmee je de verlofdagen opnieuw kunt markeren, alle bestaande x-jes worden verwijderd en opnieuw geplaatst.

Bijlagen

Wauw ik ben er heel blij mee, echt super bedankt. Nog een klein vraagje ik dacht dat ik bij een cel wel een datum pop up zag, een kalender maar bij mij werkt het niet op alle cellen. Snap je wat ik bedoel?

Ik snap niet wat je bedoelt, ik heb nergens een datumkiezer verstopt. In welke cel op welk werkblad heb je dat gezien?
Nog een tip: Als je rechtsonder in de tabel op werkblad "Vrij vragen" staat en op de Tab-toets drukt dan wordt er een rij aan de tabel toegevoegd.
En hoe werkt het inplannen van een medewerker op werkblad Diensten?

Sorry excuus, zag dat het bij de webversie was daar doet die het wel automatisch. Maar het heeft opzich ook niet veel meerwaarde.

Het inplannen doen ze aan de hand van initialen (zie dat ik de oude nog in voorwaardelijke opmaak heb staan) bijv. DD en LL verkleuren dan in het rooster zodat ze aan de hand van hun eigen kleurtje zien welke diensten ze hebben. Heb het er nu ook boven aangepast maar de kleurtjes werken niet met de fictieve initialen :)

Bijlagen

Wauw! Echt een gaaf bestand, nu word plannen wel heel makkelijk. Wil heel graag weten hoe je het hebt gedaan maar met Macro's werken is voor mij een stap te ver. Jij doet dit zeker in je dagelijks werk? Echt super!

Inderdaad met VBA, druk maar eens op Alt+F11. Is niet mijn werk maar een hobby.
Als je
Code:
If Sheets("Verlof rooster").Cells(rm, k) = "x" Then
vervangt door
Code:
If InStr("vxz", LCase(Sheets("Verlof rooster").Cells(rm, k))) > 0 Then
dan kun je medewerkers ook niet inplannen tijdens hun vakantie of als ze ziekgemeld zijn.

Nou je bent heel goed in je hobby dan :) Was het gelijk aan het uittesten met vrijvragen maar nu loop ik bij medewerker 6 en 7 vast. Medewerker 6 wil bijvoorbeeld alleen 31-01-2025 vrij maar die pakt die niet het verlofrooster. Als ik er dan 29-01-2025 tot 31-01-2025 van maak dan wel. Lijkt een fout te zitten op het einde van de maand. Weet jij waar dit aan kan liggen?

Bijlagen

Op werkblad "Totalen per maand" stond een spatie achter de namen van diverse medewerkers en ik had een foutje gemaakt bij het controleren of de einddatum van de verlofaanvraag na de begindatum lag, had per abuis > gebruikt in plaats van >=. Nu kun je ook één dag opnemen.;)
En als goedmakertje wordt bij het inplannen nu ook gecontroleerd of de medewerker ziek of op vakantie is.

Bijlagen

Bedankt voor je snelle reactie, hoe doe je dat met ziek of vakantie? De planner wilde daar ook geen gebruik van maken dus afwezig was voldoende haha maar top!

Als ik heel veel regels verlof heb ingevoerd, en druk op 'Ververs verlof' dan verdwijnt het weer in het verlofrooster, toevallig nog een idee? sorry dat ik je zo lastig val.

Hm, zie A zegt moet ook B zeggen.
Ververs verlof is eigenlijk alleen bedoeld om een foutief ingevoerde verlofperiode te herstellen. Als je een verlofperiode korter maakt door de einddatum te vervroegen of de begindatum op te schuiven dan hoeven er eigenlijk alleen wat x-jes verwijderd te worden, maar omdat er geen direkte koppeling tussen de x-jes en het werkblad "Vrij vragen" bestaat is dat mij programmeertechnisch te veel werk. Ik heb er daarom voor gekozen alle verlofkruisjes te verwijderen en ze via de knop "Ververs verlof" opnieuw te plaatsen. Dus alleen als je een bestaande verlofperiode verkort hoef je die knop te gebruiken.

Uit wat je beschrijft maak ik op dat het verwijderen van de x-jes goed gaat en het opnieuw plaatsen niet? Krijg je nog een foutmelding? En hoeveel is "heel veel regels"? Plaats eventueel het document hier.

Ja ik heb inderdaad op ververs verlof gedaan zonder een datum aan te passen. Dan verdwijnt alles, als ik dan de namen opnieuw intyp dan komen de X'jes weer te voorschijn. Dus alleen als je datum aanpast op de knop klikken. Vandaar dat het fout ging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan