• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

validatie met datums van huidige maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

wieter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Ik ben op de site van SNB aan het neuzen(vlaans) geweest.
Ik probeer een validatie te maken, waarin automatisch de datums van de huidige maand komen.
Dit is gelukt, maar bij het openen van het bestand, komt de melding dat er onleesbare inhoud in het bestand zit.
Na herstel werkt alles zoals verwacht.
Wat is de oorzaak?
Code:
Private Sub Workbook_Open()
ls = Join([Transpose(Index(Text(date(year(today()),month(today()),0)+row(offset(A1,,,day(date(year(today()),month(today())+1,0)),1)),"dd-mm-yyyy"),))], ",") 'datums deze maand
With Sheets(1).Range("D2,D4,D6").Validation
  .Delete
  .Add xlValidateList, , , ls
End With
End Sub

Bijlagen

Dat heb ik ook wel eens gemerkt. Kennelijk kun je maar een maximum van x karakters validatietekst opslaan:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    Range("D2,D4,D6").Validation.Delete
End Sub

Dan zou ik het in de 'Before_close' zetten.
Als je niet opslaat........

Dat is dan de oplossing.
Je moet het allemaal maar weten, "dat er maar een beperkt aantal karakters in validatie" kunnen opgeslagen worden.
Bedankt Timshel en HVS

Resumerend :cool: :
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Range("D2,D4,D6").Validation.Delete
End Sub

Private Sub Workbook_Open()
    ls = Join([Transpose(Index(Text(Date(Year(Today()),Month(Today()),0)+Row(Offset(A1,,,Day(Date(Year(Today()),Month(Today())+1,0)),1)),"dd-mm-yyyy"),))], ",") 'datums deze maand
    Sheets(1).Range("D2,D4,D6").Validation.Add xlValidateList, , , ls
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan