Hallo,
Ik kom steeds verder met mijn Excel bestand. Nieuwe ideeën leveren weer nieuwe vragen op en nieuwe antwoorden zorgen weer voor meer vragen.
Zie bijgevoegd voorbeeld, met daarin ook de vraag.
Ben er al wel zelf bezig mee geweest:
ALS in kolom 'omschrijving' geen waarde staat, dan geen type kunnen aangeven...
Dat lukte me met deze validatie: =ALS(B2="";0;1)
ALS in kolom 'omschrijving' wel een waarde zonder [ dan wel type aangeven, maar alleen met x: =EN(LINKS(B2;1)<>"[";C2="x")
ALS in kolom 'omschrijving' wel een waarde met [ dan geen type kunnen aangeven: =EN(LINKS(B2;1)<>"[";C2="x")
Volgens mij moet dus de eerst genoemde formule worden gecombineerd met de 2 anderen (die er al zijn en goed werken):
Ik kwam met dit, maar is niet goed! =ALS(B2="";0;1);EN(LINKS(B2;1)<>"[";C2="x")
Combineren vind ik erg lastig....
Wie helpt me verder? Dan kan ik mijn bestand eindelijk afmaken! (maar als die af is komt er vast wel weer iets anders....
.
Alvast weer zeer bedankt!!
Ik kom steeds verder met mijn Excel bestand. Nieuwe ideeën leveren weer nieuwe vragen op en nieuwe antwoorden zorgen weer voor meer vragen.
Zie bijgevoegd voorbeeld, met daarin ook de vraag.
Ben er al wel zelf bezig mee geweest:
ALS in kolom 'omschrijving' geen waarde staat, dan geen type kunnen aangeven...
Dat lukte me met deze validatie: =ALS(B2="";0;1)
ALS in kolom 'omschrijving' wel een waarde zonder [ dan wel type aangeven, maar alleen met x: =EN(LINKS(B2;1)<>"[";C2="x")
ALS in kolom 'omschrijving' wel een waarde met [ dan geen type kunnen aangeven: =EN(LINKS(B2;1)<>"[";C2="x")
Volgens mij moet dus de eerst genoemde formule worden gecombineerd met de 2 anderen (die er al zijn en goed werken):
Ik kwam met dit, maar is niet goed! =ALS(B2="";0;1);EN(LINKS(B2;1)<>"[";C2="x")
Combineren vind ik erg lastig....
Wie helpt me verder? Dan kan ik mijn bestand eindelijk afmaken! (maar als die af is komt er vast wel weer iets anders....

Alvast weer zeer bedankt!!