Validatieregel voor datum werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

beatzz

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2011
Berichten
14
Hallo..
Ik heb een validatieregel geschreven voor een datum die ingevuld moet worden op een formulier in een veld. Deze moet na een gebeurtenis zijn.

Code:
[datum onderzoek]>=[datum gebeurtenis]

Maar dit werkt niet. Doe ik iets verkeerds?
 
Wat doe je precies? Ik heb de regel in een willekeurige tabel uitgeprobeerd, en hij doet het (zoals je zou verwachten) zonder problemen...
 
Wat ik precies doe is een hele goeie vraag :shocked:
Ik heb meerdere velden staan waar er een datum ingevuld moet worden
datum1 wordt door het systeem zelf ingevuld met de functie =now()
datum2 heeft de regel <=Date()
datum3 heeft de regel [datum3]<=[datum2]
datum4 heeft de regel [datum4]>=[datum3]

1 en 2 werken goed, 3 en 4 niet
1 is vergrendeld
2,3 en 4 zijn verplichte velden
 
Dat had ik in mijn eerste bericht:

Hallo..
Ik heb een validatieregel geschreven voor een datum die ingevuld moet worden op een formulier in een veld. Deze moet na een gebeurtenis zijn.

Code:
[datum onderzoek]>=[datum gebeurtenis]

Maar dit werkt niet. Doe ik iets verkeerds?
 
Ok, we hebben het geloof ik niet helemaal over hetzelfde.... Een validatieregel maak je bij de eigenschap <Validatieregel> op het tabblad <Gegevens> van het tekstvak dat je wilt valideren. Niet bij een gebeurtenis.
 
Ja daar heb ik het ook geplaatst.
Dus op het formulier, de tekstvak selecteren.. <eigenschappen><validatieregel> en dan mijn regel invullen in het "expressie scherm": [datum onderzoek]>=[datum gebeurtenis].
ACCESS verandert het dan in =[datum onderzoek]>=[datum gebeurtenis]
 
Ik denk toch dat je op de verkeerde plek bezig bent.... Als je de regel invult bij <Validatieregel> wordt de vergelijking zonder =- teken neergezet. (Zoals het hoort overigens)
 
Oooooh nou ik was wel op de juiste plek maar ik klikte steeds op dat kleine vakje dat verschijnt met die drie puntjes. Dan gaat er een expressievenstertje open en daar vulde ik het steeds in.. :rolleyes:
Wat is het verschil eigenlijk?
Thank you!
 
Met de knop met de puntjes open je de wizard Opbouwen. En dat mag, want uiteindelijk maakt hij dezelfde functie. Met dit verschil dat je nauwelijks fouten kunt maken bij het selecteren van de veldnamen. Dus helemaal toppie :thumb:
Maar er hoort geen = teken voor. De regel ziet er toch echt zo uit...
 

Bijlagen

  • Validatieregel.png
    Validatieregel.png
    12,8 KB · Weergaven: 84
Dan begrijp ik niet waarom er bij mij een "=" bijkomt als ik de wizard afsluit. Ik zal het dan zelf nauwkeurig intypen dan werkt het tenminste. :D Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan