• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterBijns

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Beeste allemaal,

Ik heb een bestand waar 2 kolommen van K4 tm L693 waar ik wil hebben dat er alleen een getal met een punt en niet met een komma ingevuld kaan worden.
Ik heb daar aal een formule welke dit voor elkaar brengt.

=EN($K4<>"";ISFOUT(VIND.SPEC(",";$K4)=0

Nu mijn vraag, hoe ken ik ervoor zorgen dat de cellen van K4:L639 deze validatie krijgen zonder elke cel in het bereik eerst te moeten selecteren en daar de validatie te moeten ingeven.

Ik heb geprobeerd met het opmaak gereedschap (kwastje) dit te doen alleen kreeg ik dit niet op deze manier voor elkaar.

De cellen hebben al een getal ingevuld want als ik de bovenste cel kopieer naar beneden lukt dit wel maar daar de cellen reeds gevuld met allerlei waarden is dit helaas geen optie,

Op voorhand al dank voor een oplossing.

Groet, Peter

Ik heb het gevonden hoe het moet, als je meerdere cellen uit een kolom selecteert en je voert de formule in dan kun je een vinkje plaatsen dat de validatie over meerdere cellen gaat gelden.

Dus vraag opgelost.

Groet, Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan