• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren met formules?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hemail

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Stelling:
Ik maak een worksheet aan voor zowel Nederlandstalige als voor Franstalige gebruikers, dus ik zet in het begin, keuzeknopjes voor 'Nederlands' en 'Francais', dus alle cellen die de vertaling moeten krijgen worden gekoppeld via de formule =als(a1=1"Nederlands";"Francais") dus tot hier toe geen probleem.

Nu komt het:
Ergens op de worksheet staat er een kolom met in de actieve cel een gevalideerde keuzelijst, maar die staat daar ééntalig, dus je voelt het al aankomen zeker, want ik zoek een mogelijkheid om, indien men in het begin via de keuzeknopjes 'de andere taal' aanklikt, ik ook graag die lijst zou willen hebben, maar dan in de 'andere taal', en bij Data/valideren zie ik geen mogelijkeid om ook deze lijst te laten veranderen, desnoods gelinkt aan die keuzeknopjes ...

Vraag: bestaat zo'n mogelijkheid (en ik moet toegeven, ik ben nog niet snel iets tegengekomen in Exel wat onmogelijk was), en de hamvraag: weet iemand uberhaupt hoe ?

Met vriendelijke dank,
Hemail

Ik heb een simpel voorbeeldje toegevoegd.
Aanpassen aan eigen wens moet te doen zijn.

Mvg

Piet

Bijlagen

Ik heb een simpel voorbeeldje toegevoegd.
Aanpassen aan eigen wens moet te doen zijn.

Mvg

Piet

Hey Piet,

Ongelooflijk man, ik vreesde dit keer dat ik iets te optimistisch was, maar vreeslijk bedankt hoor, dit is de missing link van een rustige nacht slapen!

Werkt perfect !

Ludo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan