• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren met kleuren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blauwoogje

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een formulier waarin ik zoals in mijn excelsheet laat zien een tekst met een kleur moet selecteren?

In cel A1 wil ik graag een lijst kunnen selecteren uit kolom K. als ik de selectie heb gemaakt moet dan in A1 het gekleurde vak en de tekst komen te staan.

iemand die mij hierbij kan helpen?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Peter

Bijlagen

Zie bijlage.
Validatie op basis van een genaamd bereik, kleur op basis van een Worksheet Change Event.

Bijlagen

Hoe werkt dit eigenlijk ?

Bij het wijzigen van cel A1 zoekt VBA naar de waarde in de lijst in de K-kolom.
Vervolgens krijgt cel A1 dezelfde achtergrond als de bijbehorende cel in de lijst.
Dus je zou de kleuren in de K-kolom kunnen aanpassen zodat deze nieuwe kleuren worden gebruikt voor cel A1.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik was deze namiddag off-line, maar ik zie dat Roncancio de vraag perfect beantwoord heeft.

Ik denk dat schuurar er vooral mee geholpen is als hij weet dat aan het bereik K1:K7 de naam rng is gegeven.
WHER heeft dat weliswaar in zijn reactie vermeld, maar misschien heeft schuurar daar niet zo bij stil gestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan