• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren met opmaak in kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldje

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Ik wil een layout maken van een opslagterrein .
Nu wil ik via valideren in de zelfde cel een opmaak in verschillende kleuren maken ( Zie bijlagen )

Ronald

Bijlagen

Hoi Ronald,

2 kleuren in 1 cel.
Dat kan dus niet met voorwaardelijke opmaak.
Zelfs met een eenvoudige macro zal dit niet lukken. Wel met een macro, waar je precies kan beschrijven welk deel in kleur moet zijn, en welk deel in zwart wit.

Ik raad je eigenlijk aan om toch maar de tweede rij te gebruiken, en die tweede rij een kleurtje te geven. Ik zie niet in waarom je het moeilijk zou maken.

Luc

Kan het toch

Luc,

ga je me nu vertellen dat het wel degelijk mogelijk is om in Excel in 1 cel 2 kleuren te vertonen?
Daar ben ik wel heeeeelllll nieuwsgierig naar.

Neem eens een macro op, waarin je een tekst in een cel 2 kleuren geeft. Dan zie je welke code daarachter zit. En dan probeer je dit maar na te apen in uw eigen macro's. Ik begin er niet aan, want dit is prutswerk. Zeker niet, vermits het makkelijk op te lossen is in 2 cellen

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan