• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren van 3 velden/ kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niceday

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Berichten
23
Beste mensen,
Ik heb al een aantal nuttige tips van het forum gehaald/ gekregen, waarvoor mijn dank.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit vandaar deze post.

Mijn probleem is het volgende: Het valideren van 3 velden/ kolommen in tabblad "Overzicht Projecten", het regel knippen en dan in het desbetreffende tabblad plakken.

Hoe kan ik dit in een VBA laten gebeuren?

Eerst moet er naar kolom I “Status” gekeken worden, daarna kolom B “Inwin methode”, en daarna kolom D “Product..” , het regel knippen en in het desbetreffende tabblad plakken, bv.
Controle Fotogrammetrie

Gezien mijn kennis van Excel bijna nihil is vraag ik daarom jullie expertise hoe het beste is om deze op te lossen.

met vriendelijke groet,

Wim :confused:

Een bestandje stuur ik mee.

Bekijk bijlage allenieuwste_workflow_10.zip
 
Laatst bewerkt:
Beste Wim,

Begrijp ik het goed dat de volgorde van het zoeken door de tabbladen van links naar rechts moet gebeuren?

Moeten de projecten die op het tabblad "Overzicht...." staan en naar één van de volgende twee bladen gekopieerd worden meteen van het "Overzicht..." verwijderd moeten worden?

Groet,
Ronald
 
Beste Wim,

Begrijp ik het goed dat de volgorde van het zoeken door de tabbladen van links naar rechts moet gebeuren?

Moeten de projecten die op het tabblad "Overzicht...." staan en naar één van de volgende twee bladen gekopieerd worden meteen van het "Overzicht..." verwijderd moeten worden?

Groet,
Ronald

Beste Ronald,

De volgorde van links naar rechts, maakt volgens mij niet zo uit.
Als er een regel is die voldoet aan de validatie dan moet deze uit het tabblad “Overzicht …” verwijderd worden en naar de desbetreffende tabblad gekopieerd worden.
Als in kolom "Status" de tekst "afkeur of nieuw" staat, moet deze regel in de tabblad "Overzicht ...." blijven.

Trouwens, fijn dat je mij wil helpen!
groet, Wim :)
 
Laatst bewerkt:
OK,

Nog even een andere vraag. Op het meegestuurde overzicht staan op het tabblad "Overzicht..." regelmatig legel regels. Moeten die er ook uit?

Groet,
Ronald
 
QUOTE=Niceday;2961319]Nee, niet noodzakelijk.[/QUOTE]

Beste Ronald,
De volgorde van de valideren/ selectie heb ik in de bijlagen beschreven. Dit te voorkomen dat een aantal regels te vroeg geknipt worden voordat de valideren afgerond is.

Nogmaals Ronald, bedankt voor jou fantastische hulp:thumb:

Groet,
Wim.
Bekijk bijlage valideren.doc
 
Beste Wim,

Bedankt voor de extra info. Altijd handig.

Ik was al een aardig eind op weg. Heb helaas vandaag verder geen tijd om om er goed in te duiken. Probeer dat morgen of overmorgen toe doen.

Groet,

Ronald
 
Wim,

Op basis van de extra gegevens heb ik eea aangepast. Kan je ook nog aangeven wat er moet gebeuren met de records die de status "goedgekeurd" en "afgekeurd" hebben en wat er moet gebeuren met de gegevens op de tabbladen "controle.."?

Groet,

Ronald
 
Beste Ronald,

In het tabblad “Controle Fotogrammetrie” en “controle IVRI” wordt de status ingevuld goedgekeurd of afkeur.
Bij een goedkeuring wordt de gehele rij geknipt en naar het tabblad “Verwerking Projecten” gestuurd.
Bij een afkeuring wordt de gehele rij geknipt en naar het tabblad “Overzicht Projecten” gestuurd.

Als voorbeeld zal ik de weg volgen van een project in dit Excel bestand:
Project is DTB Droog en wordt in het tabblad “Overzicht Projecten” genoteerd met status “nieuw”.
Als de data eenmaal binnen is wordt de status “ingelezen, gevalideerd of een blanco veld” gegeven.
Bij het indrukken van de knop “verwerking”, moet deze regel geknipt worden en naar het tabblad “controle fotogrammetrie” gestuurd worden.
Als de controle afgerond is moet de regel, bij een status goedkeuring in zijn gehele geknipt worden en naar het tabblad “Verwerking Projecten” gestuurd.
Bij een afkeur wordt de gehele rij geknipt en naar het tabblad “Overzicht Projecten” gestuurd, in afwachting voor een nieuwe levering data.

Als in het tabblad “Verwerking Projecten” de status gereed wordt ingevoerd moet de gehele regel naar het tabblad “Verwerkt” gestuurd worden.

Volgens mij had ik al een werkende deel voor de tabbladen “controle fotogrammetrie, controle IVRI, verwerking projecten en verwerkt”, of ben jij bezig om het een professioneel uiterlijk te geven.

Nogmaals bedankt voor al je werk Ronald, ik ben er ontzettend dankbaar voor.

Groet,
Wim.:)
 
Wim,

Bijgaand de aangepaste workflow.

Ik moet erbij zeggen dat je zelf al het meeste voorwerk hebt gedaan. Hopelijk heb je nu iets waar je verder mee kan.

Groet,

Ronald
 

Bijlagen

  • allenieuwste_workflow_10 test.xls
    99 KB · Weergaven: 55
Beste Roland,
Bedankt voor de snelle toezending van het bestand, maar als ik een nieuw project in het lijst toevoeg wordt deze na het indrukken van de knop “verwerken”verwijderd en niet gekopieerd naar het desbetreffende tabblad.
Gezien mijn kennis van Excel moet jij mij niet kwalijk nemen als ik het fout heb maar als ik naar de VBA kijk mis ik de deel:
Fotogrammetrie Dtb nat herlevering Controle IVRI

Bij Dtb droog wordt de herlevering naar het tabblad “Controle Fotogrammetrie” verplaatst en bij
Dtb nat moet de herlevering naar het tabblad “Controle IVRI” verplaatst worden.

Graag hoor ik van jou
Groet,
Wim:thumb:
 
Wim,

Het lijkt erop dat een nieuw project wordt verwijderd maar dat komt doordat ik met dit testbestand iedere keer als ik de VBA-code test de oorspronkelijke uitgangssituatie neem. Die staat op het tabbald TESTSHEET. Als je daar een nieuw project toevoegt dan gaat het goed.

De regel "Fotogrammetrie Dtb nat herlevering naar Controle IVRI" staat er wel in maar het betreffende project staat niet in de testlijst. Als je die als nieuw zou toevoegen op het tabblad TESTSHEET dan gaat dat goed.

Ik heb de gehele code in het Word-document bijgevoegd en de regels gemarkeerd waar het om gaat.

Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het graag!

Groet,

Ronald
 

Bijlagen

  • Workflow code.doc
    26 KB · Weergaven: 30
Wim,

Het lijkt erop dat een nieuw project wordt verwijderd maar dat komt doordat ik met dit testbestand iedere keer als ik de VBA-code test de oorspronkelijke uitgangssituatie neem. Die staat op het tabbald TESTSHEET. Als je daar een nieuw project toevoegt dan gaat het goed.

De regel "Fotogrammetrie Dtb nat herlevering naar Controle IVRI" staat er wel in maar het betreffende project staat niet in de testlijst. Als je die als nieuw zou toevoegen op het tabblad TESTSHEET dan gaat dat goed.

Ik heb de gehele code in het Word-document bijgevoegd en de regels gemarkeerd waar het om gaat.

Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het graag!

Groet,

Ronald

Ik zal de komende dagen testen Ronald, nogmals bedankt en een goede weekend toegewenst:thumb:
 
Wim,

Ik heb je nieuwe wens gelezen maar begrijp deze niet helemaal. In het laatste gedeelte veriwjs je bij zowel bij Ja als Nee naar "Overzicht...". Kan je het nog iets verduidelijken?

Groet,

Ronald :thumb:
 
Wim,

Ik heb je nieuwe wens gelezen maar begrijp deze niet helemaal. In het laatste gedeelte veriwjs je bij zowel bij Ja als Nee naar "Overzicht...". Kan je het nog iets verduidelijken?

Groet,

Ronald :thumb:

Dag Ronald,

In de tabbladen “Controle Fotogrammetrie en Controle IVRI” kan de controleur ieder ‘ja’ of ‘nee’ invoeren. Als het ‘ja’ is dan wordt de regel verplaatst naar “Overzicht …”, met als status afkeur en als het ‘nee’ is dan wordt de regel naar tabblad “Verwerking Projecten” gestuurd.
In tabblad “Overzicht …”, als de project verantwordelijke in Status de cel ‘afkeur’ veranderd naar ‘herlevering’ moet het ‘ja’ verwijderd worden. Dit is nodig zodat als de regel weer naar de “Controle …” gaat kan de controleur de lege cel weer vullen met ‘ja’ of ‘nee’.

Sorry voor de verwarring,:shocked:

Groet, Wim.
 
Wim,

Jazeker, ik ben er nog. Enorm druk deze week, vandaar even geen tijd. Had het je even moeten laten weten. Wordt komend weekend.

Groet,

Ronald :thumb:
 
Ronald,

Het is goed om weer van je te horen. Gezien je drukke bestaan durf ik eigenlijk niet je nog wat wensen te stellen.....:eek:

Is het mogelijk om de datum dat in kolom K, "In datum werkelijk", ingetikt wordt hier 20 werkdagen erbij op te tellen en het resultaat in kolom S, "controle deadline volgens contract" als nieuwe datum wordt vertoond?
En de alle laatste wens, is er een makkelijke manier om een hyperlink in kolom W te krijgen. Met copy/ paste is een manier maar gaat vaak fout en is vrij omslachtig.

met vriendelijk groet,

Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan