• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren van cellen en toch handmatig kunnen invoeren???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gewenste effect dat in de onderstaande spreadsheet WERKT; Validaties koppelen.xls

Blad 2 kolom A en B; voer in een van de kolommen een waarde in en de andere kolom past de bijbehorende waarde aan

Bekijk bijlage Validaties koppelen.xls

In de spreadsheet Urenstaat uitvoering1.xls wil WERKT DIT EFFECT NIET;

Ik wil het zelfde effect hebben in de kolommen A - B en C en D; je voert in bv kolom A een waarde(die overeenkomst in de bijbehorende lijst) in en de inhoud van kolom B wordt aangepast naar de bijbehorende waarde

Bekijk bijlage Urenstaat Uitvoering1.xls

Hopelijk is de vraag zo wat duidelijker...

Laatst bewerkt:
Neem de code over van het eerste bestandje.
Dit staat er in je validatiebron.
Code:
=VERSCHUIVING(KBC!$I$5;0;0;KBC!#VERW!)

in de kolommen C en D staat de formule wel goed maar werkt het ook niet.....

Heb je al mijn suggesties geprobeerd? (gedefinieerde namen, en de code).

Ik ben even benieuwd naar het volgende.
Wat gebeurd er als je in kolom D op een cel staat met een validatie, en je drukt op Menu "Gegevens" en daarna op "gegevensvalidatie" en klikt op OK.

Hierbij nogmaals een vereenvoudigde versie, om te voorkomen dat we worden afgeleid van het echte probleem....

Dit voorbeeld is nagemaakt aan de hand van een voorbeeld spreadsheet die iemand anders aangeleverd heeft en waarin de functionaliteit wel werkt.

De clou zit hem in de formule die nodig is bij de validatie van de cel

Bij bron is vermeld; =VERSCHUIVING(KPD!$B$4;0;0;24)

Volgens het voorbeeld zouden op deze wijze de kolommen A en B aan elkaar gelinkt zijn; (het zelfde geldt voor de kolommen C en D)

Selecteer een waarde/code in een cel in kolom A; op dezelfde regel in kolom B behoort de bijbehorende omschrijving te verschijnen

en omgekeerd;

Selecteer een omschrijving in een cel in kolom B en de bijbehorende waarde in dezelfde regel in kolom dient te verschijnen.

Doel:

Sommige mensen willen de code direct intikken; andere willen een omschrijving kunnen selecteren va een validatiescherm.

Waar gaat het fout dat de cellen niet naar elkaar verwijzen?

Bekijk bijlage Urenstaat Uitvoering2.xls

@HSV

Gaat goed, er komt geen foutmelding als je dat bedoeld!

Ik heb bij het laatste berichtje de spreadsheet wat versimpeld (variabele bereik eruit gehaald) om het probleem helder te houden....

Bedankt voor je moeite!

Jammer, dat je geen antwoord wil geven op mijn vraag.
Om te voorkomen dat we in een cirkeltje blijven reageren had ik daar graag antwoord op.
Dan scheiden hier onze wegen, en ik hoop dat er iemand anders is die het overneemt.

Misschien komt @wieter nog eens langs, en kan die uitsluitsel geven in welke versie dit is gemaakt.
Jij voegt bestanden met het type .xls toe (Excel 1997-2003).

Ik zie nu idd dat ze opgeslagen zijn als 97-2004 bestanden; maar het probleem blijft..:o:o

Uiteraard werkt het.
Alleen..........................., je kan de validatie niet aanpassen met verwijzingen in de formule naar een ander blad in Excel 1997-2003.
Dat probeer ik je duidelijk te maken.

Zie mijn schrijven ergens hier tussen over hoe te handelen met gedefinieerde namen zodat het wel werkt.

Gegroet.

Bestand [Validatie koppelen] is gemaakt in Excel-2010.
De formules in de validatie " =Verschuiving( enz...)" zorgen ervoor dat je de validatielijst onbeperkt kan aanvullen.
Het koppelen van de validatiecellen gebeurt met een code achter blad2.

Ik zag dat je 4 validatie-kolommen wil, die 2 aan 2 gekoppeld zijn aan elkaar.
In de bijlage een voorbeeld hoe dat kan in jou eigenlijke bestand.

Bekijk bijlage Validaties koppelen1.xlsm

Wieter,
Bedankt, dit is exact wat ik zocht. In je eerste sheet had ik in eerste instantie niet de VBA ontdekt waarmee je dat geregeld had.
Was in de veronderstelling, omdat ik de functie VERSCHUIVING niet helemaal doorgronde, dat dat op een andere wijze georganiseerd werd.....

@HSV ook nog bedankt voor alle moeite; het valt soms niet mee iets uit te leggen als je niet snapt wat er gebeurt.......

Na het laatste mailtje van HSV vond ik ook de VBA die er nog bij hoorde.....

Iedereen bedankt en goed weekend
(Was in ieder geval een goed gelezen topic...)

Na het laatste mailtje van HSV vond ik ook de VBA die er nog bij hoorde.....

(Was in ieder geval een goed gelezen topic...)

Ja, misschien door anderen goed gelezen, maar niet door jou.
Als je pas in het laatste bericht van mij door hebt dat er VBA code achter zat.

In #22 al vermeld.
Neem de code over van het eerste bestandje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan