• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
laatst zag ik bij een bijlage dat als ik een cel selecteerde dat ik een keuze vakje kreeg.
Ik ben er achter gekomen dat dit gedaan wordt
met valideren optie lijst.
ik heb geprobeerd om met de formule als om b.v met
ingave A naar kolom A tegaan en ingave B naar kolom B te gaan, maar dit wordt voor het hele alfabet te veel.

Weet er iemand een ander formule.

Wim

Ik heb de volgende Formule bij Bron:

=als($a$1=''a";A; als($a$1=''b";B; als($a$1=''c";C; enz.
dit zou door moeten gaan tot Z dit is erg lang en volgens mij niet eens mogelijk, (Maximaal 7x als )

het is de bedoeling dat in cel a1 bv een plaats naam ingevoerd moet worden en dat deze al in een lijst staanin kolom A,B,C,D enz als je nu de begin letter geeft kun je in de lijst met plaatsnamen scrollen

Weet er iemand een andere oplossing of is die neit mogelijk

Wim

Met kiezen werkt het wel maar dan moet er een getalin de cel staan .is het mogelijk om te bepalen welke waarde een letter heeft net als voor tijd en dag.

Bij de MSX computer had je bv de asc waarde

b.v. A = 56,B= 57

is dit ook te verkrijgen in excel

wim

Ascii code is nog steeds het zelfde, commando in excel is =code(ref.cel), ipv ASC(...).
de formule code 'kijkt' alleen naar het eerste karakter in een ref.cel.

N.b. Hoofdletter A is en was altijd al 65 :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan