• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren

• Onderwerp starter Onderwerp starter EMCV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EMCV

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Valideren in Excel

Beste Forumleden!!

Ik zit met een hele makkelijke vraag denk ik zelf maar ik kan er zo 1 2 3 niet uitkomen!!

Een onderdeel van ons maatwerk-product kan opgebouwd worden uit verschillende productonderdelen. Om de lijst niet te lang te laten worden is het de bedoeling dat dmv valideren (of misschien iets anders) er snel een berekening gemaakt kan worden en dat ook alleen het product dat gekozen is zichtbaar is. (ivm met printversie). Mijn probleem is echter dat ik de bijbehorende cellen met prijzen niet mee kan selecteren...

Via de ALS functie heb ik al het e.e.a. geprobeerd maar ik denk dat het makkelijker kan, in ieder geval dat hoop ik.

Kan iemand mij hiermee helpen??

Zie bijgevoegd bestand!!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Valideren in Excel

Bedankt voor de tip!! Ik loop eigenlijk nog wel tegen een ander probleem aan:

Hoe kan ik de melding #N/B laten verdwijnen wanneer ik geen keuze maak uit de lijst. Dit zou wenselijk zijn omdat het niet perse nodig om iets uit die lijst te selecteren...

Zoals het nu is telt hij de bedragen niet goed op!!

alvast bedankt

Bijlagen

Hallo,

Voor F19:
Code:
=ALS(B19<>"";VERT.ZOEKEN($B$19;$B$20:$G$29;5;ONWAAR);"")

Voor G19:
Code:
=ALS(F19<>"";F19*E19;"")

Voor G35:
Code:
=SOM(G19;G5)

Voor F35:
TOTAALPRIJS ipv TOTAALRIJS :p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Een en ander zal natuurlijk wel werken echter de werkwijze is niet helmaal logisch.
Of ik heb het misbegrepen, kan natuurlijk ook.

Maar ik heb toch uw bestandje een beetje aangepast, zodat bij het printen ook enkel maar de gebruikte gegevens geprint worden.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de nieuwe opzet, ik denk dat ik hier wel verder mee wil gaan. De opzet is in ieder geval helemaal goed. Ik vraag me alleen af hoe je de koppeling van cel A5 (blad1) naar de lijst met artikel nummers maakt (blad2). Gaat dit ook met de functie Valideren?? Ik zie in de formule ook "tabel" terugkomen, is dit een verwijzing naar het overzicht in blad2??

Mvg EMCV

Bijlagen

Dat werkt ook via Valideren - lijst.
Maar als de gegevens op een nader tabblad staan moet je met namen werken.

Artnr = Artikelnummers van Blad2
Merk = Lijst van de gebruikte merk(en)namen
Tabel = is het hele bereik met de gegevens.

Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan