Valt dit systeem te upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcell96

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Mij vaders oude pc (nog van steen:P)

Operating System
MS Windows XP Home 32-bit SP3

CPU
AMD Sempron 3200+ 40 °C
Palermo 90nm Technology

RAM
256MB Single-Channel DDR @ 199MHz (3-3-3-8)

Motherboard
MSI AMETHYST-M (Socket 939)

Graphics
AL1706 @ 1024x768
64MB GeForce 6200 TurboCache(TM) (Undefined) 62 °C

Hard Drives
78GB Hitachi HDS728080PLAT20 (PATA) 43 °C
78GB Western Digital WDC WD800JB-00JJA0 (PATA) 41 °C

Optical Drives
TSSTcorp CD/DVDW TS-H652L

Audio
Realtek AC'97 Audio

valt dit nog met weinig geld te upgraden?
of is dit gewoon te oud:D

Goedemiddag,

Weet niet wat je onder weinig geld vind en wat het doel is van deze upgrade.
Qua processor kan je nog wel wat hoger en videokaart kan ook beter maar dat zal niet voor een paar tientjes gaan denk ik zo ik zou er geen geld in stoppen

hij zou de ram willen verhogen,
maar wat is dan het maximum aantal mb?

Hoi,

Op mijn link kan je zien dat het 4 gig ddr 1 400 mhz is dat kan kan in theorie maar met een 32 bits Os kan je max 3,2 gig zien maar denk als je 2 gig doet dat dit ook voldoende zal zijn

Ik zou het zonde vinden van het geld.
Maar als je wilt upgraden kijk dan op marktplaats inplaats van nieuwe spullen kopen.

Hoi,

Nieuw kost het dat tweedehands zou het wat minder kosten zie hier maar inderdaad misschien zonde maar dat is aan je vader;)

Enige wat nog zinvol kan zijn is om 1GB geheugen te plaatsen. Zoek even 2e hands. 2GB is veel te veel voor dit systeem.

Voor de rest niks meer aan doen, want alle componenten zijn van elkaar afhankelijk. Het enige wat overblijft na een upgrade is dan ook de kast.

hier is niks aan te doen. de hardware is flink verouderd en bijv het type intern geheugen (ddr) is inderdaad heel erg duur.

Dan ben je te laat. Vanmiddag toen ik hem plaatste nog niet namelijk.

Nee, geen Sempron!:shocked:

Nee, dit ding is geen upgrade waard. Zelfs de oude PB die wij tot enkele jaren geleden hadden was nog beter.

Is het inderdaad niet waard, je kan beter een nieuwe pc voor hem kopen. Het hangt er ook vanaf wat hij er mee wilt doen, alleen voor internetten is deze pc nog redelijk,
CCleaner eroverheen, defragmenteren, Services tweaken(Google maar)
en Google Chrome installeren voor een snelle internet ervaring,
Zo draait mijn pa's ouwe 512 mb ram laptop uit het jaar 0 ook als een tierelier!

Grt. Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan