Valt er goed te gamen op deze laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebas108

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Ik hoor veel mensen zeggen dat laptops er eigenlijk niet zijn om mee te gamen, maar ik wil toch echt een laptop, en ik wil toch echt ook gamen. :p

Dus mijn vraag luidt: kan ik lekker gamen op de
Acer Aspire 7730G-584G32MN?

http://www.laptopshop.nl/product/58471/acer-aspire-7730g-584g32mn.html

Dus kan ik op die laptop, puur afgaande op de specificaties, spellen spelen als:
- Doom 3
- F.E.A.R.
- Gears of War
- Fifa 2009
- Company of Heroes
- Misschien zelfs Crysis met de laagste instellingen?

Of zijn er ook laptops in dezelfde prijsklasse die dit soort spellen beter aankunnen? Ik wil liever niet boven de € 800,- gaan.

Alvast bedankt,
Sebas

wat is de ruimte die al die spellen nodig hebben? staat wel op de cd mischien weet je dit?

Crysis neemt bijvoorbeeld 12 GB in. En dat is denk ik wel de grootste.

dan denk ik wel, dat je het met die laptop kunt, zitten er ook multiplayer games tussen, dan ligt dat dan i.i.g niet aan je pc, maar aan je internet

kijk met een pc heb je natuurlijk altijd veel meer kwaliteit voor minder hoge prijzen

Het formaat van de harddisk is totaal niet belangrijk voor de vraag of je met de laptop goed kunt gamen!
En nee, op die l;aptop kun je niet goed gamen. Een laptop die wel geschikt is om redelijk te gamen kost ongeveer het dubbele!

Jammer. Welke essentiële onderdelen om te gamen ontbreken er dan bij deze laptop?

Het RAM-geheugen lijkt me hoog genoeg. Processor lijkt me ook prima. (Zeg het maar als ik het fout heb)
Ligt het dan aan de videokaart en/of de kloksnelheid?

De processor en met name de onboard videokaart van een laptop zijn om te gamen het grote probleem.

Oké bedankt. :thumb:

Ik vind net op deze site: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9600M-GS.9450.0.html dat met die videokaart best te gamen valt (zie game performance). Is dat allemaal een beetje overdreven of ligt het dan vooral aan de processor bij deze laptop?

Edit: sorry trouwens dat ik misschien vrij koppig ben. ;)

Edit 2: en als ik nou alleen voor de wat minder zware games zou gaan? Als:
- Fifa 09
- Counter Strike: Source
- GTA 4
- Football Manager 2009
- F.E.A.R.

Zijn deze wel te doen? Of ook niet?

Als zo'n laptop bovenstaande spellen niet probleemloos kan draaien zal ik maar eens naar een gewone PC gaan kijken.

Laatst bewerkt:
Een laptop die wel geschikt is om redelijk te gamen kost ongeveer het dubbele!

Mee eens...als je een notebook wilt om te gamen, moet je een goed budget hebben. Anders kun je beter een PC kopen.

Mocht je echt een game notebook willen, kijk dan eens naar deze:

XXODD XNi860tu-GT6: ***Url verwijderd***

Ik zeg er wel bij dat je toch wel een dikke 1200 euri moet uitrekken voor een goede configuratie, maar je kan deze al kopen vanaf 1013 euro...Deze heeft een GeForce 9600 kaart!

Wil je toch goedkoper, dan heeft ook de XNi767tu een redelijke grafische kaart: ***Url verwijderd***

Groeten,
Marcel

Laatst bewerkt door een moderator:
carry it

Het is niet de bedoeling je eigen webwinkel te promoten door hier je producten aan te gaan bieden.
Links naar betreffende producten zijn verwijderd.

carry it

Het is niet de bedoeling je eigen webwinkel te promoten door hier je producten aan te gaan bieden.
Links naar betreffende producten zijn verwijderd.

OK...dus als ik links naar een andere winkel plaats mag het wel?

Het valt op dat je als gebruikernaam carry it een product aanbied uit deze webwinkel, vind je ook niet?

We gaan weer verder ontopic. Indien nodig ben ik per mail bereikbaar. We gaan hier niet verder discussiëren.

heel simpel deze laptop kan zonder problemen de zwaarste games runnen er is alleen een probleem na ongeveer 20 minuten dan zijn de fans het zat en is je laptop te warm al met al het kan maar een koele werkplek vereist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan