• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#VALUE! in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

WoepieM

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Hallo iedereen,

Voor school maak ik een opdracht waarvoor ik om verder te kunnen mijn eigen meetgegevens moet kopieren in een voorbeeldpagina. Dat heb ik gedaan, maar dan geeft een rij, waarbij de zelfde formule wordt toegepast, maar met de gegevens uit een andere kolom, telkens de melding; #VALUE!. Om er een voorbeeld bij te kunnen geven wilde ik een klein gedeelte kopieren en erbij zetten. Als ik dit probeer pakt hij hem wel, dus volgens mij kan excel het met zoveel rijen niet aan.
Mijn vraag is: wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat excel deze melding niet meer geeft?

Alvast bedankt!

Zou je het betreffende bestand misschien hier willen plaatsen, dan kan ik gerichter helpen :)

In dit bericht staat het bestand. Het is maar voor een klein gedeelte, want anders was het bestand te groot. In het werkblad dat ik heb gekregen doet de formule het wel, maar als ik mijn eigen gegevens invul geeft hij opeens de melding: #VALUE!.

Bijlagen

Woempie

Er staan in het opgegeven bereik lege cellen en dan gaat het fout. Ik heb de formule aangepast tot het aantal gevulde regels, in dit geval tot regel 54. De formule afsluiten met CTRL-ALT -ENTER :thumb::thumb:

Ook deel jij in de formule door Z
Code:
=PRODUCTMAT(TRANSPONEREN($B5:$B804);Q5:Q804)/Z

Dat lijkt mij een onmogelijke opgave of het moet een Naam van een bereik zijn.

Code:
=PRODUCTMAT(TRANSPONEREN($B5:$B54);C5:C54)

Woempie

Er staan in het opgegeven bereik lege cellen en dan gaat het fout. Ik heb de formule aangepast tot het aantal gevulde regels, in dit geval tot regel 54. De formule afsluiten met CTRL-ALT -ENTER :thumb::thumb:

Ook deel jij in de formule door Z
Code:
=PRODUCTMAT(TRANSPONEREN($B5:$B804);Q5:Q804)/Z

Dat lijkt mij een onmogelijke opgave of het moet een Naam van een bereik zijn.

Code:
=PRODUCTMAT(TRANSPONEREN($B5:$B54);C5:C54)
De Z kan wel, dat is namelijk 1000: het aantal ingevoerde regels. Als het goed is herkend excel dat wel. De lege rijen komt doordat het echte bestand veel groter is, maar bij een bericht kan je maar 100kB uploaden, dus heb ik er een stuk uit gehaald. Het echte bestand heeft 1000 tijdswaarnemingen en dan kloppen de rijen wel.

Woempie,

Ben even aan het testen geweest met delen door Z maar dat gaat bij mij niet lukken.
Zorg dat er geen lege regels zijn en deel door het echte aantal regels en het lukt.

Het maakt ook niet zoveel uit of je de Z weglaat, want dan geeft excel nog steeds dezelfde melding. Verder zijn er in mijn versie geen lege rijen, maar excel pakt hem nog steeds niet.

Ik ben niet bekend met de =productmat() formule, maar zo te lezen moet je die altijd bevestigen als matrix formule, en neemt die het product van een rij selectie en een kolom selectie die even groot moeten zijn.
Zou jij misschien de =somproduct() moeten gebruiken ipv de =productmat()?

WoepieM

Is toch wel erg bijzonder want in het bijgevoegde bestandje lukt het wel. :):):)
Zie eerdere reactie : afsluiten met CTRL-ALT-ENTER

Bijlagen

De fout is al duidelijk!
Op de een of andere manier zien jullie een ander bestand dan de bedoeling was. Het lijkt er wel op, maar het goede is zeker anders.
Hier dus nog maar een keer:

Bijlagen

WoepieM

Is toch wel erg bijzonder want in het bijgevoegde bestandje lukt het wel. :):):)
Zie eerdere reactie : afsluiten met CTRL-ALT-ENTER

Zeker, maar als ik het in mijn "grote" bestand probeer pakt hij het niet!
Trouwens als ik afsluit met CTRL-ALT-ENTER gebeurt er niets???

Je hoeft zeker niet te buigen voor mij hoor..:shocked:

Het is juist top dat je hier helpt en ehhh....fouten maken we allemaal. Toevallig weet ik wel wat van (matrix)formules :).

Wat zou het resultaat in C4 moeten zijn als Z staat voor 1000?? Ik denk dat je het moet zoeken in =somproduct().

Wat zou het resultaat in C4 moeten zijn als Z staat voor 1000?? Ik denk dat je het moet zoeken in =somproduct().

In mijn bestand hoort C4 een lege cel te zijn?! Z pakt hij trouwens vanzelf wel en het maakt ook geen verschil voor de verdere uitkomst. Bij mij doet hij het nog steeds niet.

In mijn bestand hoort C4 een lege cel te zijn?! Z pakt hij trouwens vanzelf wel en het maakt ook geen verschil voor de verdere uitkomst. Bij mij doet hij het nog steeds niet.
Oeps, ik bedoelde cel C3...:o een foutje is zo gemaakt;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan