Value moet verdwijnen wanneer ik inputbox vul

• Onderwerp starter Onderwerp starter ROL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ROL

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Hou luitjes,

Ik ben bezig met een formuliertje waarmee een opensolliciatie kan worden gedaan. Ik wil niet een formuliertje maken met twee kolommen (links soort informatie rechts inputbox), maar wil de gevraagde informatie als value in de box zetten. Dat is geen probleem, maar wanneer ik de box wil gaan vullen wil ik dat de inhoud automatisch verdwijnt zodat de gebruiker de gevraagde informatie kan invullen.

Heeft iemand een tip of een scriptje?

Thanx.

HTML:
<input type="text" name="naam" value="naam?" onFocus="this.value=''">
Dit werkt bij mij in Firefox en Konqueror (IE heb ik niet, dus daar kan ik het niet in testen).

Dank voor je snelle reactie!

Werkt ook in Safari, IE7 en IE8. Maar als ik niets invul en naar de volgende inputbox ga, dan blijt ie leeg. Is er nog een trucje om in die situatie de oorspronkelijke value weer terug te zetten?

Ik doe het altijd zo:

HTML:
<input type="text" name="foo" value="naam?" onfocus="this.value = (this.value == this.defaultValue) ? '' : this.value" onblur="this.value = (this.value == '') ? this.defaultValue : this.value" />

Laatst bewerkt:
Je bent fantastisch! Dit werkt in Safari IE7 IE8 Firefox en Opera.

Kun op deze manier dan ook een veld met een specifieke value valideren, Bijvoorbeeld op een kortingscoupen zet ik een code (op elke coupen dezelfde), kan ik deze dan valideren in het formulier?

Die zul je dan bij het verzenden moeten controleren, een bij voorkeur (eigenlijk uitsluitend) server-side.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan