Value niet veranderen door gebruiker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pro pizza

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo,
Ik heb dit stukje php code:

PHP:
<input type=text name=naam value='{$data->login}' size=20 maxlenght=15 style='border:0; background-color:transparent'>

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de $data->login (dus de naam waarmee de gebruiker is ingelogd) niet veranderd kan worden?

Mvg, Ruben

Door het niet in een input te zetten of door de input disabled te maken. Maar als je het in een input in een formulier zet mag je de verstuurde waarde niet gebruiken. Deze kan toch veranderd zijn door de gebruiker.

<input blablabla disabled="disabled" />

Maar ik zou het uberhaupt niet in een input zetten. Inputs zijn voor user-input en dit is blijkbaar geen user-input.

Met disabled werkt het niet..:(
Hoe zou ik het dan moeten doen?

Dan heb je een spellingsfout gemaakt of je gebruikt een erg vreemde browser. Maar zoals ik al zei, de beste oplossing is om het niet in een input te zetten.

Ja, maar ik bedoel, waar moet ik het dan in zetten i.p.v. een input field?

Mvg, Ruben

Nergens in :p Of in een span, een div, een table cell, het maakt niet uit.

Als het informatie is die doorgegeven moet worden aan een volgend PHP bestand moet je dit doen met sessies als het gevoelige informatie is of met een <input type="hidden"> als het informatie is die een kwaadwillige gebruiker kan veranderen zonder gevolgen.

Laatst bewerkt:
Je kunt ook gewoon disabled doen (zonder ="disabled") of READONLY

PHP:
<input type="text" name="username" value="Gebruiker" READONLY />
<input type="text" name="username" value="Gebruiker" DISABLED />

Ja, maar dat komt niet door een validator. Ik ken ook geen enkele browser waarbij disabled wel werkt maar disabled="disabled" niet. Klinkt toch als een spellingsfout. Maar hoe dan ook, als het geen user-input is hoort het eigenlijk niet in een input.

Idd, want je kunt gewoon de broncode openen, de DISABLED weghalen, wat anders invullen en alsnog insturen. Je kunt de broncode niet beveiligen en elk veld dat er in staat (of dat er niet instaat!) kan door de gebruiker toegevoegd worden en alsnog worden verstuurd.

Bedankt voor jullie reacties ;) het is me niet gelukt, ik heb het script verwijderd:P

Mvg, Ruben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan