Value wegschrijven in de url

Status
Niet open voor verdere reacties.

denlesser

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2011
Beste mensen

Ik had een vraag in verband met het variabelen in de url van een asp.net website (code behind vb.net)
Nu is mijn vraag hoe je variabelen in de url moet wegschrijven en deze later weer ophaalt.

Ik heb al heel wat gegoogeld maar als er een oplossing is die me aanspreekt wordt het in C# uitgelegd en dit kan ik nog niet.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp
met vriendelijke groet Leslie

Laatst bewerkt:
Probeer de SelectedItem-property.

Ik heb de fout van die dropdown menu's gevonden... er stond een doel in (vb ga naar index.aspx) nu werkt dat al wel^^ toch bedankt!

Dus de vraag is opgelost?

(Zie handtekening: Is je vraag opgelost? Zet je status dan op Opgelost :))

neen ik heb de vraag veranderd omdat ik dit niet vindt op google altans het ophalen niet.

met deze code zet ik iets(ik denk een variabele in mijn url)
Code:
        Response.Redirect("Streken.aspx?" & NavigationMenu.SelectedValue)

maar hoe haal ik deze hier nu uit?

Alles wat ná het 13e teken komt wordt geselecteerd? (alleen moet er dan geen http:// voor komen)

Kun je hier niet gewoon een aparte variabele voor declareren?

Hoebedoelje? gewoon dim strstreken as string?
bij het refreshen van de pagina gaat de variabele verloren

Voorbeeld:

[CPP]Dim var As String = url.Substring(13)[/CPP]

Je kan de variabelen ophalen via:

[cpp]string value = Request.QueryString["value"]; // hou er dus wel rekening mee dat je moet controleren of deze variabele is opgegeven[/cpp]

Verder moet je uiteraard wel een variabele specificeren tijdens de aanroep. Momenteel schrijf je namelijk "Streken.aspx?waarde" weg, terwijl je eigenlijk "Streken.aspx?value=waarde" bedoelt.

Het redirecten zelf kan op de volgende manier:

[cpp]Response.Redirect(string.Format("~/Streken.aspx?value={0}", NavigationMenu.SelectedValue));[/cpp]

('t voorbeeld is in C#, maar dat mag weinig uitmaken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan