• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valuta in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgyboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Kan men de vaste instelling van excel valuta wijzigen ?
VB.: Knop valuta F 10,00
Via Celeigengeschappen valuta 10,00 €

Gewenst Idem zoals in Valuta via celeigenschappen 10.00 €

Grts Georges,

re valutoa eigenschappen

Beste Georgy

als je rechtermuisknop geeft op het veld dan valuta aankiest en daarna direct aangepast kun je het in van alles wijzigen zie bijlage

Groeten Wim

Bijlagen

Valutaknop

Beste Wim,

Bedankt voor je antwoord, ja zo moet ikhet doen zoals je aantoont.
Doch ik had graag de valutaknop die boven in de werkbalk standaard staat aangepast.

Alvast bedankt wim !

Waarom niet je eigen "knopje" aanmaken en daaraan een (opgenomen) macrootje aanhangen die de valuta aanpast :o

Ik heb zo'n 10 eigen icoontjes die elk hun eigen functie hebben.
Heel handig als je bepaalde zaken in Excel veel gebruikt. :thumb:

Waarom niet je eigen "knopje" aanmaken en daaraan een (opgenomen) macrootje aanhangen die de valuta aanpast :o

Ik heb zo'n 10 eigen icoontjes die elk hun eigen functie hebben.
Heel handig als je bepaalde zaken in Excel veel gebruikt. :thumb:

Hoe maak je zo'n macrootje? Kun je misschien een voorbeeld geven? Bedankt.

Lou

Bedoel je dit?

Haal de werkbalk Formulieren tevoorschijn.

Zet een knop (commandbutton) op je blad, door te slepen kan je Excel laten weten waar de knop komt. Vanaf dat je de muis loslaat, vraagt Excel welke macro je eraan wil hangen. Kies dan je macro uit het schermpje. (je moet de macro dus al op voorhand gemaakt hebben als je hem op dat moment eraan wil hangen. Anders laat je dat zo, maak je de macro en hang je hem er later aan. De knop is dan wel nog niet bruikbaar in de tussentijd.)

Wigi

He Wim,

Ik heb je site even bijkeken, er staan mooie excel stukken op! Ik kwam ook de valuta (dollar en euro's) modulle tegen. Mijn doel is als volgt:

- Vooraf aanvinken welke valuta teken er gebruikt gaat worden.

- Getal invullen (gaat door een formule)

- Uitkomst, zelfde valuta teken als vooraf aangevinkt.

Eigenlijk heel basic maar ik weet niet hoe. Bvd

Hoi

Dat doet het bestandje toch? Of mis ik iets in het verhaal?

Je bedoelt van niks beginnen en dan dat bestandje krijgen?

Ik denk dat dat niet in enkele zinnen uit te leggen is. Zie ook dat er wat VBA-code achter zit om één en ander aan te sturen.

Voor de rest kunnen we je wel met enkele gerichte vragen, maar hier uittypen hoe je zoiets maakt, ... neen, dat vergt teveel tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan