• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valuta Koppelen aan dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weazl

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Geachte lezers,

Ik ben in excel een Pinbon/factuur met omschrijvingen aan het maken. Ik heb nu in excel via vailderen een dropdown menu gemaakt van de mogelijke diensen die wij leveren.
Ik wil dat als mijn collega's een optie kiezen hier automatisch in de naastgelegen cel het bijbehorende bedrag wordt ingevuld. (elke dienst heeft uiteraard een andere vergoeding)
Nou zou ik kunnen werken met =ALS (=IF) maar dan wordt de formule wel erg lang om te schrijven.

Is hier een kortere of makkelijkere oplossing voor?

bij voorbaad dank

Beste Weazl ;)

Heb je een voorbeeldje zonder gevoelige informatie.
Dan kunnen we het direct uitproberen.
Iets nabootsen wat jij wilt is altijd gissen hé :D

Groetjes Danny. :thumb:

Zonder XLS vbtje zou ik zeggen:

Maak een lijst met mogelijkheden en daarna vertikaal zoeken.

@ popipipo:
een extra dropdown menu met tarieven gaat niet werken, want ik kan niet verwachten dat men de prijzen uit hun hoofdleren.

@Danny147:
Ik heb het bestandje bijgevoegd.

Bijlagen

THNX

De formule kende ik niet, stuk simpeler dan wat ik in gedachten had. Alleen de formule begrijpen doe ik helaas nog niet helemaal.
Maar het werkt, THNX

Beste Weazl ;)

Hier een woordje uitleg wat de formule inhoudt.

=ALS(A17="";"";VERT.ZOEKEN(A17;Blad2!A1:B17;2;ONWAAR))

Als cel A17 leeg is dan de actieve cel leeg laten, indien niet leeg dan VERT.ZOEKEN
Zoeken naar gegeven dat in cel A17 staat en dit op tabblad2 in het bereik A1:B17 gaan zoeken en als uitkomst wat er in de 2de kolom staat van het bereik.

Groetjes Danny. :thumb:

Het antwoord wat danny gaf was precies wat ik bedoelde.

Citaat uit #3
Maak een lijst met mogelijkheden en daarna vertikaal zoeken.

Citaat uit #7
=ALS(A17="";"";VERT.ZOEKEN(A17;Blad2!A1:B17;2;ONWAAR))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan