valutateken netjes onder elkaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Beps
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Beps

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Hoe krijg ik in calc de valuta tekens netjes onder elkaar. Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd zelfs spaties ertussen gezet maar dan onthoud hij ook de hoeveelheid vrije plaatsen zodat ze nog niet onder elkaar staan.
Ik begrijp nog niets van de notatie, ik ben nieuw met calc.

Hoe het in hetzelfde veld kan weet ik ook niet, maar een work-around:
Maak een kolom links van de bedragen.
Als je nu in kolom B de bedragen hebt staan en dus in kolom A de nieuwe kolom, dan maak je in veld A1 de formule =ALS(B1<>0;"€";"") en deze kopiëren net zoveel valuta als je hebt.
(of natuurlijk hard het €-teken in kolom A neerzetten voor zoveel regels bedragen je hebt)

Ik heb gedaan wat je zegt, maar het werkt niet. De inhoud wordt alleen maar blauw en hij geeft geen uitlijning naar links met het € teken. toch bedankt voor je reactie.

Waarschijnlijk begrijp je me verkeerd met wat ik heb omschreven.
Of wat natuurlijk ook kan, is dat ik jou verkeerd begrijp.
Daarom als bijlage een bestandje met hoe ik het had uitgelegd.

Bijlagen

Is dat om die cellen bij elkaar te houden? want ik heb ook nog fl in de lijst staan en als je dan gaat sorteren is het niet handig als die niet meegenomen worden. Is er echt geen mogelijkheid dat dit in één cel kan.

Als je gaat sorteren, moet je er voor zorgen dat je alles geselecteerd hebt, dan zouden de € of fl automatisch mee moeten gaan naar de juiste rij.
Voor zover ik heb kunnen nagaan kun je dit niet in Calc in één cel krijgen en onder elkaar uitgelijnd.

Bedankt voor de informatie, ik doe het dan maar met de lelijke weergave want nu komen de bedragen wel heel erg ver van het bedrag te staan door de koptekst. Met de spaties is het dan toch nog iets verbeterd, ik zal dan per bedrag moeten aanpassen.
Bedankt voor je hulp met deze vraag.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan