van 1 naar twee schijven in een computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter yona
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yona

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
hoe kun je twee harde schijven in een computer aansluiten.ik heb windows xp

Dus sata.
Dan sata aansluiten en voeding.
Lees maar even: http://www.pcwebplus.nl/thard/hdinb.htm

Dan opstarten en click dan met rechts op de nieuwe schijf in de Windows Verkenner of in Schijfbeheer (via het onderdeel Systeembeheer van het configuratiescherm, Computerbeheer) en kies voor Formatteren.

Je kan volumenaam kiezen, het gewenste bestandssysteem (FAT32 of NTFS) en de optie snel of volledig te formatteren .
Selecteer bestandssysteem NTFS wanneer er geen reden is FAT32 te gebruiken.
De gekozen schijfnaam kan altijd ( ook achteraf ) worden gewijzigd in de Windows Verkenner.

Gaat het zo lukken?

de oude schijf heb ik terug geplaatst daar doet interned het gewoon op,
de nieuwe is daar onder. hoe moet ik de kabels aansluiten ,volgens mij heb ik alleen dat platte brede stekkertje over niet nog een kleine rode

Bekijk de geplaatste links eerst eens goed!

heb ik gedaan,dit is de eerste keer dat ik mijn computer open maak,ik weet er nog niks van,maar als ik niet lastig ben heb ik een kabeltje met twee stekkers waarop sata staat en 1 kleine rode nu weet ik niet hoe ik dat aan moet sluiten

Die andere schijf is toch ook een sata?

Zo ja, kijk daar eens goed naar.

Kijk eens goed naar het eerste plaatje hier: http://www.xp-helpdesk.nl/extra-tweede-harde-schijf-installeren.html

Dan zie je een ide en een sata schijf.
Beide met aangesloten cables.

De bovenste met die brede aansluiting is een ide.
De onderste een sata.

Kijk dan ook even wat je eerste schijf precies is.

Laatst bewerkt:
ik moet morgen nog een rood kabeltje kopen begrijp ik,ik heb wel twee waarop sata staat maar ik snapte niet waarom maar 1 rode die kan ik gewoon kopen,bedankt het gaat lukken

nou ik heb beide schijven aangesloten en hij start op met de nieuwe en kan ik bij mijn computer naar die andere,straks ga ik kijken wat ik allemaal over wil zetten,alleen me email outlook maakt nog geen verbinding googel wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan