• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van 1 zin naar 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thorwald

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
hallo,

ik heb het volgende probleem. ik heb de volgende data:

10027-NEWschommelwiegBlauw (en dat maal 3000)

dit staat nu in 1 kolom van excel. deze sheet moet ik klaar maken voor een csv import. dit betekend dat ik bovenstaande regel moet scheiden. het moet nu worden

10027 (volgende kolom) NEWschommelwiegblauw

als ik dit via data en 'tekst naar kolom' probeer dan trekt excel de zin niet goed uit elkaar. de cijfers staan in één kolom maar in de volgende kolom krijg ik een NAAM fout omdat de naam nu ook =- bevat.

Vroeger heb ik dit eens gedaan via een formule, kan mij deze echter niet meer herinneren.
iemand een idee?

alvast bedankt

Gebruik "tekst naar kolommen" en als scheidingsteken een -(min).

tekst naar kolommen

Dit werkt met: data => tekst naar kolommen.

kies voor gescheiden vink overige aan en zet in dit veld een streepje.

kies voor voltooien.

zie bijlage.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Off topic: @ Revdutchie, betreft jouw onderschrift, weet jij hoeveel 2^0 (2 tot de macht 0 is)? :p;)

nee het zijn niet altijd 5 cijfers, de helft bestaat uit 6 cijfers.

de scheiding met - heb ik al geprobeerd. dit werkt niet omdat de tweede kolom de - (min) meeneemt, er staat dus een - voor de tekst waardoor ik een naam fout krijg in de kolom.
links in de kolom moeten alleen de cijfers komen en rechts uitsluitend tekst, geen leestekens

@ oeldere

ik heb het zelfde gedaan alleen bij mij neemt excel de - mee naar de tweede kolom, wat doe ik fout dan?

als ik kies voor vaste breedte krijg ik de - er ook voor te staan.

kies eens voor gescheiden (1e optie).

probeer het dan nog eens.

Oeldere

voor welke variant heb je nu gekozen?

Oeldere

Off topic: @ Revdutchie, betreft jouw onderschrift, weet jij hoeveel 2^0 (2 tot de macht 0 is)? :p;)

Hehe, het was even wachten totdat iemand het zou vinden, morgen dus maar weer nieuw onderschrift. Moet nog even nadenken over welke.

Ohja, antwoord = 1 volgens mij :p

voor welke variant heb je nu gekozen?

Oeldere

Ik heb het via data gedaan, maar erg bedankt voor de formule, ik kon mij deze niet meer herinneren en dat frustreerde. deze gaat weer bij de verzameling :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan