van 128 naar 256

Status
Niet open voor verdere reacties.

snack

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2003
ik heb momenteel 2*64 mb in mijn p3-900 en ik heb nog een strip van 128 liggen die ik erin wil hebben maar die wordt niet herkent, in mijn oude p2-350 werkte dit wel allemaal goed hoe kan dit?
heeft iemand de gouden tip?

De strips dienen wel gelijk te zijn daar bedoel ik mee enkelzijdig of dubbelzijdig.

de strips zijn zover ik weet allemaal enkelzijdig, en dat zal haast ook wel moeten anders hadden ze het in de vorige pc ook niet gedaan

Wat je nog kunt proberen is beginnen met de strip met het meeste geheugen op bank no: 1.

Waarschijnlijk kun je dan alleen maar 64 Mb. stripjes plaatsen en kijk gelijk even wat het max. geheugen is van het mobo (boekje oid.)

ik heb even op de cd gekeken en daar staat:
dram memory : supports three 8/16/32/64/128/256 dimm modules, supports a maximum of 768 mb with sdram 133mhz bus frequency
betekent dit dan dat ik 2 of 3 maal 128/ 256 moet plaatsen?

Ik denk toch dat je gelijke (Mb's) strips moet plaatsen.
Is de 128 strip 133 mhz.? Want lager wordt wel autm. herkent maar hoger weet ik niet.

Laatst bewerkt:
128 strip is pc100 net als de 64 strips maar ik denk dan toch ook dat ik drie gelijke strips moet plaatsen

Heb je al gekeken of de 128 strip wel werkt als de rest er niet in zit.

Soms pikt het ene moederbord iets wel wat de ander niet pikt.
Kan ook zijn dat je PC een reboot nodig heeft voordat deze het geheugen herkend (reboot met het geheugen erin dus).

ik heb vanmiddag nog een strip van 128 erbij gekocht en deze uitgeprobeerd maar dit mocht ook niet baten. ik heb ze geprobeerd zonder de 2*64 maar als ik de pc dan opstart krijg een alarmtoon uit de kast..... wat betreft de reboot, ik heb de pc een paar weken geleden in elkaar geknutseld en opgestart onder 98 daar herkende die alleen maar 128 mb en mijn harde schijf werd ook niet goed herkent toen heeft een collega hem meegenomen en er xp-pro opgezet. dit loste het probleem met de harde schijf op maar de 256mb werd niet herkent.....ik had ook problemen met de videokaart (hercules prophet 4000xt 32mb) ik kon b.v geen max payne spelen terwijl ik op mijn andere pc met xp dat wel kon, dus heb ik zojuist ook nog een andere kaart (geforce4-128mb) ingebouwd. (en nu maar hopen...)

Dat je geen Max Payne kon spelen verbaast me weinig, een Kyro 4000XT'tje is daar veel te zwak voor.

ik ben eruit!!! ik heb de cmos reset met de 128 plaat erin(de nieuwe) opgestart en dit werkte toen de 2*64 erbij geplaatst en voila....256 mb de andere 128 mb plaat werd nog steeds niet herkent dus die hou ik wel bij het oude mobo.
trouwens wat betreft het kyro kaartje....op mijn oude mobo kon ik wel max payne draaien met het kyro kaartje.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan