van 16 bits naar 32 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragonfly

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2006
hoe krijg ik mijn kleurinstellingen weer op "hoogst (32 bits)", ik heb mijn computer opnieuw opgestart en staat nu automatisch op "gemiddeld (16 bits) ik heb het al geprobeert bij beelsscherm instellingen maar ik kan niet meer kiezen uit welke kleuren ik wil hebben. Ik heb alles al doorgelopen maar krijg het niet meer goed, heeft iemand een idee hoe ik het weer normaal kan krijgen? :(

p.s. aan mijn VGA kaart ligt het niet die is net 2 dagen nieuw. :confused:

Ik denk dat je in beginsel het beste voor de nieuwste standaard drivers kunt gaan. Wat voor videokaart heb je precies??

ik heb een videokaart van SWEEX maar aan die kaart kan het niet liggen want me kleuren waren goed.

Kenju zei:
Ik denk dat je in beginsel het beste voor de nieuwste standaard drivers kunt gaan. Wat voor videokaart heb je precies??

En waarom zou dat moeten:confused: de Omega drivers zijn geoptimaliseerde drivers, en ook nog gemakkelijker in te stellen in de gui.

dragonfly zei:
ik heb een videokaart van SWEEX maar aan die kaart kan het niet liggen want me kleuren waren goed.
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt?? Je kunt immers niet kiezen voor de 32 bit-optie, wat je normaal wel kunt. Ik heb dat 'probleem' op mijn computer alleen als mijn videokaart niet geinstalleerd is. Ik dacht dus dat dat bij jouw ook het geval zou kunnen zijn, dat op de een of andere manier de drivers niet meer zijn gekoppeld aan je video-adapter. Voor alles duidelijkheid, het gaat hier dus om iets software-matigs (drivers) en niet hardware-matigs (je kaart).

Lange Pier zei:
En waarom zou dat moeten de Omega drivers zijn geoptimaliseerde drivers, en ook nog gemakkelijker in te stellen in de gui.
Ten eerste zijn de omegadrivers niet voor iedere videokaart te verkrijgen. Tevens zijn deze drivers vooral bedoelt indien je een aangepaste configuratie wenst. Zo niet, kun je het beste gewoon voor het origineel gaan.
Overigens is 'optimalisatie' ook voor interpretatie open. Een beeldkwaliteit vs framerate-verhaal. Of dacht je dat ze bij Omega doodleuk het beter kunnen dan de mensen van ATi en Nvidia zelf (al moet dit laatste wel gezegd worden van de linux-ondersteuning, maar dat was kennelijk een kwestie van prioriteiten stellen)? Dat ze makkelijker in te stellen zijn, ben oik niet met je eens. Immers zijn de instel-mogelijkheden bij de standaarddrivers doorgaans minimaal. En dan hebben we het niet eens over de betere mate van stabiliteit gehad van de originele drivers. Kortom, indien je geen specifieke reden hebt om de Omega-drivers te installeren, kun je het beste voor het origineel gaan.

Omegadrivers kunnen ook voor crashes zorgen en voortdurende reboots. Met sweex alleen is niet genoeg als info. Probeer dit eens typ bij uitvoeren dxdiag ga naar het tabblad beeldscherm en vertel mij wat er staat bij naam onder apparaat. (er moeten dan wel al drivers aanwezig zijn). Anders moet je even everest downloaden : http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=3&lang=en Start het programma op druk op computer,overzicht dan geef de info onder video kaart. Je moet wel eerst de vorige drivers verwijderen via configuratiescherm,software. Indien er ATI RADEON staat of iets met ATI dan moet je hier je drivers downloaden : https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27 (je moet enkel nog je besturingssysteem en voor international driver kiezen) of indien er TNT2 of Nvidia staat moet je de drivers hiervan downloaden eerst kiezen voor graphics driver : http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Kenju zei:
Ten eerste zijn de omegadrivers niet voor iedere videokaart te verkrijgen. Tevens zijn deze drivers vooral bedoelt indien je een aangepaste configuratie wenst. Zo niet, kun je het beste gewoon voor het origineel gaan.
Overigens is 'optimalisatie' ook voor interpretatie open. Een beeldkwaliteit vs framerate-verhaal. Of dacht je dat ze bij Omega doodleuk het beter kunnen dan de mensen van ATi en Nvidia zelf (al moet dit laatste wel gezegd worden van de linux-ondersteuning, maar dat was kennelijk een kwestie van prioriteiten stellen)? Dat ze makkelijker in te stellen zijn, ben oik niet met je eens. Immers zijn de instel-mogelijkheden bij de standaarddrivers doorgaans minimaal. En dan hebben we het niet eens over de betere mate van stabiliteit gehad van de originele drivers. Kortom, indien je geen specifieke reden hebt om de Omega-drivers te installeren, kun je het beste voor het origineel gaan.

Waarom zouden ze dan deze drivers aanpassen, om ze slechter te maken?:confused:
het zijn maar enkele bestanden die ze aanpassen, juist om ze stabieler en sneller te krijgen dan de originele, plus dat de overlay instellingen o.a. op een eenvoudigere wijze ingesteld kunnen worden.

Al met al moet je gewoon zelf uitmaken wat je gebruikt, ik heb er veel voordelen van, en vele met mij.

Ik heb het probleem al opgelost door Windows XP te herstellen. Me kleuren zijn nu weer goed. Nog bedankt voor de snelle reacties iedereen.

Lange Pier zei:
Waarom zouden ze dan deze drivers aanpassen, om ze slechter te maken?:confused:
het zijn maar enkele bestanden die ze aanpassen, juist om ze stabieler en sneller te krijgen dan de originele, plus dat de overlay instellingen o.a. op een eenvoudigere wijze ingesteld kunnen worden.

Al met al moet je gewoon zelf uitmaken wat je gebruikt, ik heb er veel voordelen van, en vele met mij.
Dat laatste heb je zeker gelijk in. Ik ben benieud of het bij jou ook sneller loopt? Naar wat ik begreep, was het namelijk zo dat je beeldkwaliteit wellicht iets verbeterde, maar dat dit ten koste ging van andere zaken (framerate). Indien dat negatieve verschil klein is, kun je er evt. voor gaan. Als het niets uitmaakt, gewoon voor het origineel, omdat de kans op problemen het kleinst is (uiteraard heb je uitzonderingen).
Dat ze (de omega-drivers) stabieler zijn, vind ik overigens moeilijk om te geloven. Het verschil zal niet groot zijn, en doorgaans is stabiel gewoon staiel. Derhalve kun je niet zeggen dat ze stabieler zijn. Dat kan pas als je problemen overvind. En dit laatste zal niet zo snel gebeuren met de originele drivers van hardware.

Hoe dan ook, de topicopener is iig van zijn probleem af (waarschijnlijk doordat windows de drivers opnieuw heeft geinstalleerd samen met derest).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan