van 2.1 naar 3/4/5.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimKo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
hoooooooi!
Ik heb vorige week een 2.1 speakerset aangeschaft. Ik wil er nu iets meer mee doen. Is er een mogelijkheid om door middel van een verloopkabeltje o.i.d., van 2.1 naar 3/4/5.1 te gaan. dus dat je meerdere speakers aansluit op de subwoofer. iemand enig idee?
;)

Hoi,

Volgens mij gaat dat niet lukken wat je wil je kan uit 2.1 nooit 5.1 krijgen.

bedankt voor je snelle reactie,

maar het zou toch eigenlijk wel kunnen?
ik heb een 7.1 geluidskaart, en je hebt maar twee aansluitingen op de subwoofer. maar als er een, je weet wel, die tulpjes, dat je dan 2 in een zo'n kopje kan steken. ik weet er ook haast niets van, maar ik zou het morgen bij een computerzaak vragen.
misschien iemand anders idee?

Hoi,

Dan zal je vanuit je geluidskaart dat moeten regelen en dan komt er ook een ander type speakerset naar boven zoals deze

je kunt wel splitten, maar dan krijg je dubbele stereo. (2 op links 2 op rechts en een sub.)
Je krijgt nooit 5.1/7.1uit die boxjes, aangezien je geen center / rear surround hebt.

Tevens kun je niet elke box aan je versterker bij prikken. Je kunt hier door je versterkertje opblazen.

maar welke 2.1 set heb je?

Laatst bewerkt:
dat bedoel ik nou mukkel!
splitten, dus 2 of 3 op links en 2 of 3 op rechts.
en dan 1 subwoofer.
ik heb er zo een :
Trust SP-3470L 2.1.
hoe moet ik dat doen dan, splitten?

Hoi,

Sorry hoor maar dubbel stereo is geen 3/4 of 5.1 dat wou je toch.

wat is het verschil dan?
het enige wat ik wou was dat ik in plaats van 2 speakers, 4 of 5 speakers aansluit

Hoi.

5.1 gebruik je bij films etc om de geluidseffecten beter uit te laten komen. en zo kwam het bij mij over dat je dat wou en eigenlijk is het zonde als je een 7.1 geluidskaart hebt om niet te gebruiken of je moet natuurlijk tevreden zijn met 2.1 maar ik had dus het idee dat je er niet mee tevreden ben maar om dan dubbel stereo zou ik geloof ik niet zo mooi vinden klinken

bedankt allemaal dat jullie mij helpen.
Even mijn probleem duidelijk maken:
Ik heb deze speakerset:
Trust SP-3470L 2.1 .
Wat wil ik:
meerdere speakers aansluiten op één sub.
foto achterkant subwoofer:

892601a.jpg

je hebt een rode en een witte ingang, ik neem aan dat de rode voor links is en wit voor rechts. dus als ik het goed begrijp, moet ik twee van zulke splitters aanschaffen, en eentje in de witte en eentje in de rode doen. met zo'n splitter kan ik dus weer in plaats van 2 , 4 speakers aansluiten.
dus dan heb ik zoiets nodig:
6035.jpg

extra vraag:
Mukkel zegt net, dat ik op moet passen omdat ik 25w max. heb. hoe kan ik weten hoeveel w elke speaker heeft?
dus alle speakers bij elkaar mogen maximaal 25 Watt zijn?
of begrijp ik het verkeerd?
;)

Laatst bewerkt:
jips bij specs van het setje staat:

Overige bijzonderheden: totale RMS-output van 25 Watt.
Dus geen seakers van bv 50 wat eraan knopen.

Wattage van de speaker staat er meestal op geschreven / geplakt

Edit:
uitleg 5.1

1 subwoofer
1 box links voor
1 box center
1 box rechts voor
1 box links surround
1 box rechts surround
5 speakers + 1 woofer vandaar 5.1
(bij 7.1 heb je nog 2 boxen links en rechts van je)

Hierdoor kun je een 3d geluidservaring ervaren. bv tijdens gamen, loopt eriemand rechts achter je, dit kun je dan perfect horen met een surround setje.

Hoe jij het nu wilt aansluiten
1 subwoorfer en 2 boxen op links en 2 op rechts.
Zo krijg je een dubbele stereo. Je speakers hebben de mogelijkheid niet om als centerm of surround te werken.
Dus als tijden het gamen iemand recht achter je loop, hoor je dit alleen op rechts. en dus niet op rechts surround bij een 5.1 of 7.1 geluidssetje.

Als je dit dus wel wilt hebben , moet je toch naar een andere speaker set gaan kijken

Laatst bewerkt:
bedankt mukkel,
gelukkig kan dit setje nog terug.
Ik ben van plan om deze te halen:
1004004004678740.jpg

(Sp-6250z 5.1 Surround Speaker Set)
bedankt voor de moeite allemaal!
:thumb:

Hoi,

Ik raad je aan net iets meer uit te geven voor een surround setje.
Deze van trust is niet echt een topper om het netjes uit te drukken

Neem er bv eentje van logitech http://www.bol.com/nl/p/computer/lo...12902/index.html?Referrer=ADVNLCIA00201300099
(Al eerder volgelegt door een medeposter in dit topic)
Bol.com verstuurd het voor 1,95 en met acceptgiro. toppertje

Of een creative variant
http://www.alternate.nl/html/product/Geluid_Speakers/Creative/Inspire_T6200/-1075189/?

Je zult het verschil wel degelijk merken t.o.v. de trust.
Ik weet natuurlijk niet wat je te besteden hebt of dat je het uberhaupt het geld er voor over hebt. Dus vandaar dit advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan