Van 2 harde schijven 1 partitie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
ik heb 3 harde schijven op de computer, en 1 daarvan heb ik windows op staan 1 daarvan Data en ik wil die 3e ook samen 1 maken met die data partitie. Maar weet iemand misschien hoe ik dit kan doen? Mogelijk zonder formatteren, maar eventueel ook met.

MVG,
Yorick!

Hoi.

Je wilt dus de partitties samenvoegen??Je omschrijving is wat onduidelijk of het hier om partities gaat of aparte schijven.

Partities kun je samenvoegen met dit progje.Zonder een format te hoeven doen.
Download de freeversie
http://www.partition-tool.com/

Hoi.

Je wilt dus de partitties samenvoegen??Je omschrijving is wat onduidelijk of het hier om partities gaat of aparte schijven.

Partities kun je samenvoegen met dit progje.Zonder een format te hoeven doen.
Download de freeversie
http://www.partition-tool.com/

ja het is lastig ^^ zal ik het zo zeggen ik heb 2 harde schijven, 1 met NTFS en 2e is Data.. Maar die is vol en ik heb nu dus een 3e gekocht en die wil ik verbinden aan die 2e met data er op. Want die is verdeeld in mappen die vervolgens weer gedeeld zijn met het netwerk, daarom wil ik die schijf koppellen aan de ander.

Laatst bewerkt:
Die ruimte van een andere fysieke schijf kun je niet overzetten naar een ander...

Maar ik denk dat er nog wel andere oplossingen daarvoor zijn(Raid??)maar daar ben ik niet zo in thuis.Laat dat even aan een andere Helpmij'r over.

RAID-0 (ook bekend als "striping") zet enkele disks in een array als een grote disk.

De kleinste disk capaciteit in de array bepaald de omvang van dit RAID systeem. Als je bijvoorbeeld een 1GB, 2GB en een 5GB drisk in een RAID-0 array zet, dan zal de PC een disk zien van 3GB (1GB x 3) t.o.v. de 8GB die maximaal beschikbaar kan zijn.

RAID-0 is ongeveer 2 keer zo snel als een enkele disk. De scnelheid wordt in basis gehaald doordat met; byte1 naar disk1, byte 2 naar disk2, byte3 naar disk1 , etc. stuurt. Hierdoor is de helft van de snelheid nodig voor disk 1 en de andere helft voor disk 2.

Aangezien de PC een hogere snelheid aan kan, zien we dat de snelheid van de array de som van de maximale snelheden de individuele disks in de array kan zijn.

Merk op: de gebruikte blok omvang is vaak 32 KByte of 64 KByte i.p.v. het voorbeeld waarin ik spreek over 1 byte;

Let wel op, dat wanneer er iets fout gaat, dit lastiger is op te lossen dan wanneer je losse schijven gebruik!!
Tenzij je raid 1 2 3 4 5 gebruik, maar dat zou ik alleen doen als je hier heeeeeeel erg goed in thuis ben, en ik ben dat absoluut niet dus ik kan er ook geen uitleg over geven ;)

Die ruimte van een andere fysieke schijf kun je niet overzetten naar een ander...

Maar ik denk dat er nog wel andere oplossingen daarvoor zijn(Raid??)maar daar ben ik niet zo in thuis.Laat dat even aan een andere Helpmij'r over.

Is mogelijk als er ondersteuning is, hoe het werkt kan ik je helaas ook niet vertellen.

JBOD
JBOD (van 'Just a Bunch Of Disks') is het simpelweg achter elkaar plakken van een aantal schijven waarbij de totale grootte de som is van de ruimte op alle schijven. Dit is op zich geen RAID maar wordt wel ondersteund door veel RAID-controllers.

Vandaar dat ik het aan een andere helpmij'r overlaat voordat ik wat ga roepen dat kant nog wal nog klok nog klepel slaat....;)

RAID-0 (ook bekend als "striping") zet enkele disks in een array als een grote disk.

De kleinste disk capaciteit in de array bepaald de omvang van dit RAID systeem. Als je bijvoorbeeld een 1GB, 2GB en een 5GB drisk in een RAID-0 array zet, dan zal de PC een disk zien van 3GB (1GB x 3) t.o.v. de 8GB die maximaal beschikbaar kan zijn.

RAID-0 is ongeveer 2 keer zo snel als een enkele disk. De scnelheid wordt in basis gehaald doordat met; byte1 naar disk1, byte 2 naar disk2, byte3 naar disk1 , etc. stuurt. Hierdoor is de helft van de snelheid nodig voor disk 1 en de andere helft voor disk 2.

Aangezien de PC een hogere snelheid aan kan, zien we dat de snelheid van de array de som van de maximale snelheden de individuele disks in de array kan zijn.

Merk op: de gebruikte blok omvang is vaak 32 KByte of 64 KByte i.p.v. het voorbeeld waarin ik spreek over 1 byte;

Let wel op, dat wanneer er iets fout gaat, dit lastiger is op te lossen dan wanneer je losse schijven gebruik!!
Tenzij je raid 1 2 3 4 5 gebruik, maar dat zou ik alleen doen als je hier heeeeeeel erg goed in thuis ben, en ik ben dat absoluut niet dus ik kan er ook geen uitleg over geven ;)

ja maar hoe maar ik een RAID-? aan dan? Want bij mij in de BIOS staat niks met RAID...

Yorick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan