• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van 2 kolommen naar binarytabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laagkeet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Besten

Ik wil graag van 2 kolommen een binarytabel maken

De 2 kolommen bestaan uit producten, en machines (waarop de producten geproduceerd worden)

De producten zijn gekoppeld aan machines, en de meeste producten worden door meer dan 2 machine gemaakt. Er zijn 30 verschillende machines en 1500 producten.

In de producten-kolom komt het product meerdere malen voor en wordt meerdere malen aan een zelfde of andere machine is gekoppeld.

Nu wil ik een tabel maken met daarin de producten verticaal en machines horizontaal, op het kruispunt van een machine en product moet een 1 komen te staan als het product geproduceerd wordt op de desbetreffende machine, en een 0 als het product NIET geproduceerd wordt op de machine.

Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen. (heb al enkele functie geprobeerd maar niets wil lukken, help;))

bijgaand een ingekort stukje excelbestand

bijvoorbaat dankjewel

Bijlagen

Met 2 extra (verborgen) kolommen:

Beste Laagkeet ;)

Zie bestandje zonder verborgen kolommen.

@Willem

Beste Willem bij MAM-20054728 en productnr 6 moet er een 1 staan !
Klik maar op cel A38 daar staat wel degelijk MAM-20054728 ipv MAM.
Kolom A verbreden en zie dan wat er staat.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat is snel, bedankt

er miste in je formule nog ergens een dollarteken, maar verder toppie:thumb:

Beste Laagkeet ;)

In welke formule ?

sorry, niet in die van jou, maar in die van je bovenbuurman "pipipo";)

Beste Laagkeet ;)

Het bestandje van popipipo klopt niet, doordat de nummers in de cellen A34:A41 een beetje verborgen zijn.

beide tabellen van jullie zijn gelijk (Na het toevoegen van een $ voor de E in de formule van popipipo)

uiteraard gaat mijn voorkeur naar een formule zonder verborgenkolommen;)

Laatst bewerkt:
Beste Laagkeet ;)

Kan je dan de vraag nog op opgelost plaatsen, onderaan rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan