Van 2 procesoren 1 duo maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uhm.. ik heb ook 2 cpu's in me pc zitten dus het kan wel ;)
2 x p 4 3,00 ghz. Maar als ik jou was zou ik gewoon voor dual core gaan maar heb je denk ik wel een nieuw moederbord nodig

Heb je fysiek twee processoren in je pc of heb je gewoon een Hyper Threading (HT) Pentium 4 processor, die dus software matig 2 processoren weergeeft.. Ik vermoed het laatste.

Dat zou ik echt niet weten in iedergeval me hardware lijst geeft er 2 aan. maar hij geeft ook 2 videokaarten aan

gewoon enn nieuwe dual/tripple/quad core kopen, dat is een stuk sneller

gewoon enn nieuwe dual/tripple/quad core kopen, dat is een stuk sneller

ook al iemand die geen vooronderzoek doet voordat ie wat roept.

ondersteunende processoren:
Intel® Celeron® D Processor 331 / 336 (2.66 to 2.8 GHz, 256 KB L2 cache, 533 MHz FSB) or Intel® Pentium® 4 Processor 521 / 531 / 541
/ 630 / 640 / 650 / 660 / 670 with HT Technology (2.8 to 3.8 GHz, 1 or 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB) or Intel® Pentium® D Processor
820 Dual Core (2 x 2.8 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB)

die gast kan toch een nieuw moederbord en cpu kopen?? dat bedoel ik. daar heb je een stuk meer aan dan 100 euro uiteven aan een moederbord met 2 voetjes

Daar vraagt de ts toch niet om!!
En btw ik weet zekers dat je niet eens gekeken heb naar wat voor pc die heeft.

Alle respect voor je hoor maar waarom wat "aansmeren" als de ts er niet om vraagt.
Hetzelfde geld voor een replay een paar terug met het moederbord met 2 sockets.
Er is niet eens nagekeken of het wel kan.
die komt dan een bord tegen met 2cpu sockets en denk die ga ik maar plaatsen.Geeft ie er een hamer bij ofzo?

@pindakoek
Het moederbord welke jij aangeeft is alleen voor Xeon... niet voor Pentium4

k denk dat TS ondertussen wel door heeft dat het niet gaat lukken...(misschien wel met een hamer waar frankwannet het over heeft)

Laatst bewerkt:
En daarbij wil ik nog het volgende zeggen.Er word maar veel geroepen op dit forum van je kunt beter dit kopen of dat kopen.
Als er een budget aan gegeven wordt door de TS ,ja dan kan dat.
In dit geval is er geen budget gegeven.En toch roept men koop dit bord(door Pindakoek)of moet men maar een nieuw bord en cpu kopen.

Als men helemaal niets weet van de TS laat dat dan achterwege of vraag of er een budget is.
De ts zou wel eens zoon/dochter van een bijstandsmoeder kunnen zijn en dus "niets "kan kopen.......

Maar men gaat er teveel vanuit dat alles maar gekocht kan worden.....
En daar laat ik het bij

ik zeg niet dat hij het moet kopen, ik zeg alleen dat je daar wel een stuk meer aan hebt. hij kan ook een moederbord van 100-150 euro kopen waar 2 sockets opzitten, maar hij kan ook een am2 bordje=50 euro, 2gb ddr2=30 euro en een amd phenom 2 710 kopen=90 euro bij elkaar maar iets duurder dan dat moederbordje met 2 sockets, maar je krijgt er echt een stuk meer voor terug.
ik neem in deze post inderdaad aan dat hij wat geld heeft, als hij dat niet heeft, dan kan hij dat zeggen, maar als het hem puur om de performance gaat, dan is een nieuw setupje kopen het beste.

(prijzen waren even een ruwe schatting, kan best wat verschillen)

ik neem in deze post inderdaad aan dat hij wat geld heeft, als hij dat niet heeft, dan kan hij dat zeggen,.

)
Lijkt mij de omgedraaide wereld.
Ts heeft het nergens over een budget gehad.Het enige wat ts doet is een vraag stellen waar ja of nee op beantwoordt kan worden...

andere mensen raden een moederbord aan met de verkeerde socket, daar heeft hij wat aan. ik weet dat je wel meerdere processors in een moederbord kan zetten, als je meerdere sockets hebt. ik geef alleen aan, voordat hij dat doet, dat je er veel meer aan hebt om een nieuwe processor enzo te kopen. het is gewoon goed bedoelt, dus zo een discussie lijkt me niet erg nodig

Over het moederbord heb ik ook al gelijk een reactie gegeven.
En je weet hoe ik over jou reactie denk.
en daar laat ik de offtopic nu echt bij...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan