van 2 schermen met 2 videokaarten naar 1 videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

help4

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2015
Ik bezit 2 monitoren met beiden HDMI en VGA aansluiting. Mijn videokaart (Geforce GTX 770) heeft echter 2 x DVI, 1 x HDMI en nog een iets breder sleufje dan HDMI (volgens mij heet dat HDCP?).

Vanzelfsprekend wil ik gebruik maken van de beste kwaliteit, ofwel HDMI. Maar omdat de videokaart maar 1 HDMI ingang heeft heb ik de 2e monitor in de onboard videokaart geplugd, die had toevallig ook HDMI. Dat is echter een houtje-touwtje oplossing volgens mij.

Hoe kan ik het beste beide schermen op dezelfde videokaart krijgen? Nieuwe kaart kopen of zijn er alternatieven? Ik ben onbekend met HDCP en op internet kan ik er in leken-taal weinig chocola van maken.

Laatst bewerkt:
Dat is een display poort, maar die DVI-i of DVI-d, wat is daar mee mis dan, allemaal hetzelfde digitale signaal.

Je kunt kiezen: een verloopje van DVI naar HDMI of eentje van DisplayPort naar HDMI ;) Beiden digitaal signaal zoals Lange Pier al opmerkte, dus dan kan je straffeloos verloopjes gebruiken.

Overigens: sterk vermoeden dat je ook een DVI-I hebt (1 van die twee DVI), dan kan ook nog een DVI-I --> VGA verloopje pakken, maar HDMI (digitaal signaal) is van een betere kwaliteit en dat wilde je.

Dat noemen ze Display poort die kan namelijk 4k aan. en Hdmi is echt niet beter als Dvi. Ligt er ook maar net aan of je een kabel van 5 euro of 15euro gebruikt. Gewoon 1beeldscherm op je videokaart aansluiten via dvi en de ander hdmi. zo heb ik dat ook in mijn setup en onstaan geen problemen mee.

Groetjes

Dus met verloopstekkers van DVI naar HDMI moet het goed komen zo te horen, zonder zichtbaar kwaliteitsverlies. Dat lijkt me dat een prima oplossing dan.

Nog wel even kijken wat voor DVI het precies is, wist niet dat daar verschillen in bestonden. Volgens mij is het 1x Dual Link DVI-I en 1x Dual Link DVI-D. Wat de verschillen zijn weet ik niet maar als ik 1 of 2 universele DVI-naar-HDMI kabels koop gaat het dan sowieso goed?

*edit* boeit het wat of verloopstukje duur, goedkoop of met gouden randjes is? of is dat niet-merkbare kwaliteit om de consument van de wijs te brengen.

Laatst bewerkt:
Ja hoor, met een DVI naar HDMI kabel kan jij prima vooruit ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan