van 32 bit naar 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessievh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Hallo, ik ben nieuw op dit forum maar had een vraag. Ik heb al op google gezocht maar kon er nog niet veel wijzer uit worden.

Ik heb een computer die draait op Windows 7 pro 32 bit. Ik zou graag een 64 bit systeem willen hebben. Ik heb de installatie cd niet meer maar mijn vraag was: als ik nou een nieuwe Windows 7 systeem aanschaf alleen dan 64 bit zou hij dan kunnen installeren op mijn computer? Ik had al een programmaatje gedownload van Windows om te kijken of mijn computer met 64 bit kan. Dat kan alleen er stond dat ik dan een clean install moet doen, wat is dat precies?

Mvg,

Jessie

Je moet helemaal opnieuw beginnen met een volledige herinstallatie. Dus windows schoon installeren.

Okee dus stel ik koop een nieuw windows besturingssysteem en ik stop het cd'tje erin heb ik dan de keus uit een schone installatie als ik mijn windows opnieuw installeer of moet ik dit van tevoren al doen?

je hebt de keus, maar mogelijk ben je wel alles op die schijf kwijt.

Dus 2 backups (onafhankelijke, dus niet op eenzelfde schijf) maken van la je data eerst.. 1 backup is geen backup als je niks meer op je pc hebt staan...

Controleer wel altijd eerst even of je hardware geschikt is voor 64-bits software.

Als je de licentie nog hebt, dan hoef je Windows 7 niet opnieuw te kopen. De sleutel voor 32 bits is namelijk ook geldig voor 64 bits (mag je zelf kiezen). Je zal dan enkel een installatiemedium moeten bemachtigen. Een ISO kan je gelukkig makkelijk bij Microsoft zelf downloaden:
http://forum.notebookreview.com/win...-digitalriver-windows-7-sp1-13-languages.html
(let op, niet de N versie pakken als je sleutel daar niet voor is!)

Als je de licentie nog hebt, dan hoef je Windows 7 niet opnieuw te kopen. De sleutel voor 32 bits is namelijk ook geldig voor 64 bits (mag je zelf kiezen). Je zal dan enkel een installatiemedium moeten bemachtigen. Een ISO kan je gelukkig makkelijk bij Microsoft zelf downloaden:
http://forum.notebookreview.com/win...-digitalriver-windows-7-sp1-13-languages.html
(let op, niet de N versie pakken als je sleutel daar niet voor is!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan