van 3600+ naar 500+

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommatje

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Hallo,

Ik wil van een ADM Athlon X2 3600+ naar een AMD Athlon x2 5000+
(dus van 1.9 Gzh naar 2.6 Gzh,)

Zal dat verschil maken met zowel in games als gewoon met toepassingen in Windows. Want ik kan veel spellen niet spelen met deze processor, dat is jammer.

BTW, kan een processor eigenlijk wel veranderd worden op een normale manier*, niet dat ik eerst 7 jaar in de BIOS moet gaan zitten *****n om nét dat ene instellinkje te wijzigen... :rolleyes:

Alvast dank:thumb:

* normale manier is: oude eruit, nieuwe erin;)

Waar vind ik die BIOS update dan, en hoe installeer ik die???

En ik heb een AM2 moederbord van Acer, en mijn voeding is 380 Watt, dus kan een 6000+ of 6300+ helaas niet in mijn kast i.c.m. nVidia 8600GT:(

En ik heb een AM2 moederbord van Acer, en mijn voeding is 380 Watt, dus kan een 6000+ of 6300+ helaas niet in mijn kast i.c.m. nVidia 8600GT:(
welke moederbord precies?

Er staat dit:

moborn2.png

ivm met je voeding bedoel je?

denk zelf dat voldoende is hoor

Maar kijk, ik ga het even uitleggen

Mijn oude systeem werktje op 250 Watt. Toen heb ik een 8600GT gekocht maandje geleden en die gebruikt 50 Watt. Dat is dus 300 Watt. De 6000+ gebruikt 125 Watt en dan kom je dus uit op 425Watt lijkt mij:confused:

Correct me if i'm wrong:p

uhhhh
processor 125
kaart 50(maar volgens mij is dat 96 ongeveer)

das samen ff makkelijk rekeken 200 watt

hou je 180 over voor de rest en dat zijn geen stroomvreters

Nou dat weet ik niet, ik had een nieuwe voding nodig voor die kaart:rolleyes:

Anyway, hoe moet ik dat nou doen, een processor vervangen. Iemand had het over BIOS upgraden??:(

dat ligt eraan.

je kunt op de site van fabrikant mobo even kijken of de cpu zo ondersteunt word of dat er een bios updtate nodig is.

verder over je voeding ben ik overtuigt dat zou moeten werken.

tenzij je bijv 6 schijven 5 fans en 20 leds ingebouwd hebt.(overdereven bedoelt he;))

Bedankt marsman!, dat topic gaat precies over mijn mobo. Als je 6000+ erop kan moet een 5000+ ook wel lukken, ik ga nog even kijken of het met mijn voeding lukt, zou jammer zijn als dat niet kan.

Oja, moet die BIOS update vóór, of náá het vervangen van de processor?:rolleyes:

Bedankt alvast voor deze info!:p

ik zou eerst kijken of je moederbord voor de cpu meer watts kan trekken want bij standaart pc's is het meestal zo dat het moederbord is afgestemd bijv bij mijn broertje die kan alleen een 3800+ X2 trekken omdat deze 46 watt neemt meer kan het moederbord niet aan

ik zou eerst kijken of je moederbord voor de cpu meer watts kan trekken want bij standaart pc's is het meestal zo dat het moederbord is afgestemd bijv bij mijn broertje die kan alleen een 3800+ X2 trekken omdat deze 46 watt neemt meer kan het moederbord niet aan

Maar uit dat topic van marsmannetje begrijp ik dat ik met dit mobo weldegelijk een 6000+ kan trekken, maar ik ga toch voor de 5000+, ik ben ook de rijkste niet. Een 5000+ is .i.i.g. beter dan een 3600+, want ik kan amper CoD4 aan met deze processor:mad:

BTW, ik weet dat de systeemeissen nog niet bekend zijn, maar kan ik denken jullie met een 5000+ GTA 4 aan?

Laatst bewerkt:
want ik kan amper CoD4 aan met deze processor:mad:

BTW, ik weet dat de systeemeissen nog niet bekend zijn, maar kan ik denken jullie met een 5000+ GTA 4 aan?

ik vraag me af of je met een processor update hier veel van zal merken.
gezien de systeem eisen van cod4

gta4?tja als eisen nog niet bekend zijn???
moeten we in onze glazen bol kijken of jij hem kan spelen??;)

Nou kijk. ik kan CoD4 op high aan met mijn videokaart, maar doordat mijn processor uber sloom is kan ik dan helaas nog niet. Ik ga vandeweek de 5000+ op Alternate bestellen ofzo.

Maar moet ik de BIOS voor of naa het upgraden, upgraden:shocked:

indien nodig ervoor dan maar.

als je niet doet en je bios pakt hem niet zal je pc niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan